فیلم های سینمایی «کاتریوشا»، «به دنیا آمدن»، «شعله ور»، «مغزهای کوچک زنگ زده» و ... طی فواصل زمانی روی پرده سینماها خواهند رفت.

منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم

به گزارش قدسآنلاین، با پایان زمان اکران فیلمهایی که این روزها روی پرده سینماست، دور تازهای از اکران آغاز خواهد شد که به نظر میرسد بتواند استقبال از سینماها را همچنان در حد قابل قبولی قرار دهد و این بار فیلمهایی از ژانر اجتماعی مخاطبان بسیاری را به سینماها خواهند کشاند.

براین اساس فیلم سینمایی «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله اواخر مردادماه اکران خواهد شد. این فیلم با تصویب شورای صنفی نمایش، بعد از پایان یافتن زمان اکران فیلم «هزارپا» نمایش خود را در سینماهای تهران و شهرستان آغاز خواهد کرد. براساس گزارش روابط عمومی فیلم؛ «شعله‌ور» به سرگروهی پردیس سینمایی کوروش از ۲۴ مرداد اکران خواهد شد و موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز پخش این فیلم را برعهده دارد.

«شعلهور» آخرین ساخته حمید نعمت‌الله محصول سال 95 است که به دلایلی از حضور در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بازماند و اولین اکران آن در جشنواره سی و ششم فجر صورت گرفت که با استقبال مخاطبان نیز روبهرو شد. این فیلم در ۶ رشته بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی متن، بهترین صداگذاری، طراحی لباس و چهره پردازی نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و امین حیایی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

امین حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری، پانته‌آ مهدی‌نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلمنامه «شعله‌ور» به طور مشترک توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت‌الله به نگارش درآمده است و مضمونی اجتماعی دارد. این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او و همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همچنین سینماها در فصل پاییز نیز اکران فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» را تجربه خواهد کرد. پیش‌تر نیز هومن سیدی در صفحه شخصی خود از اکران این فیلم در پاییز 97 خبر داده بود.

«مغزهای کوچک زنگ زده» کاندیدای یازده جایزه از جشنواره فیلم فجر و برنده چهار جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و بهترین صداگذاری شد. همچنین این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را هم به دست آورد. این فیلم در انتقاد از وضعیت موجود اجتماعی خصوصاً در مقوله پخش و توزیع مواد مخدر در ایران ساخته شد.

فرهاد اصلانی، نوید محمدزاده، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، لادن ژاوه وند و مرجان اتفاقیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف می‌شن، یا گم میشن یا گرگ بهشون می‌زنه! و یا از گرسنگی می‌میرن، چون مغز ندارن…»
همچنین فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی برای اکران پاییز آماده می‌شود. بنا به گفته تهیه کننده این فیلم مراحل فنی، تدوین، موسیقی و صداگذاری این اثر به پایان رسیده است و قرارداد پخش این فیلم با مؤسسه فیلمیران منعقد شده و اکران آن از نیمه مهرماه به بعد خواهد بود.

علی مصفا، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند.

علاوه بر این طی آخرین جلسه شورای صنفی نمایش، اکران فیلم‌های «کاتریوشا» به کارگردانی علی عطشانی از سوم مردادماه آغاز می‌شود و فیلم «من دیوانه نیستم» علیرضا امینی هم در سرگروه ایران به جای «به وقت خماری» از همین تاریخ اکران می‌شود.

همچنین فیلم «دم سرخ‌ها» آرش معیریان نیز از ۱۷مردادماه در گروه سینمایی ماندانا اکران می‌شود و قرارداد فیلم «به دنیا آمدن» محسن عبدالوهاب هم برای اکران در گروه سینمایی «جوان» پس از نمایش فیلم «مرداد» بهمن کامیار به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.