ایلام- مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: هر کیسه خون می تواند جان سه انسان را نجات دهد.

هر واحد خون اهدایی، جان سه نفر را نجات می دهد

دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ درصد نیازهای خون و فرآورده های خونی در استان تأمین شده است، اظهارداشت: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته، میزان اهدای خون ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه با اهدای خون، غلظت خون کاهش یافته و تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی و عروقی بدن دارد، افزود: با اهدا خون توسط فرد، بافت مغز استخوان برای خون سازی و جایگزینی خون، تحریک شده و همین افزایش فعالیت در مغز استخوان، مانع از پوکی استخوان می شود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام با بیان این مطلب که هر واحد خون اهدایی، می تواند جان سه انسان دیگر را نجات دهد، بیان داشت: پلاکت، گلبول قرمز و پلاسمای خون، بعنوان فرآورده های خونی از خون های اهدایی جدا سازی شده که هر کدام جداگانه می تواند برای یک بیمار نجات بخش باشد.

مهدی اکبری دهبالایی به انجام برخی آزمایشات رایگان خون برای اهدا کنندگان اشاره کرد، اضافه کرد: این سازمان از سال گذشته آزمایش سلول های بنیادی اهدا کنندگان را به صورت رایگان انجام می دهد و در صورت تمایل فرد، نمونه خون وی در بانک ملی سلول های بنیادی خون قرار گرفته که این اطلاعات ژنتیکی در درمان بیماری بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین از همکاری بیمارستان های چرداول، ایوان و مهران برای اهدای خون شهروندان این شهرستان ها خبرداد و گفت: در همین راستا قرار بر این شده که فضایی در این بیمارستان ها برای دریافت خون شهروندان فراهم شود و این سازمان نیز موظف به تجهیز این فضا شده و به صورت منظم پرسنل این سازمان در این بیمارستان ها مستقر شده و از اهدا کنندگان، خون خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.