محمد جواد جمالی اظهار داشت: لوایح چهارگانه همچون پالرمو پیش نیاز پیوستن به FATF و دستور کارگروه ویژه به ایران برای خارج کردن کشورمان از لیست سیاه هستند. و بنابر نظر رهبری و اعلام موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تهدید این لوایح برای امنیت ملی بررسی آنها در مجلس دیگر موضوعیتی ندارد.

دولت باید لوایح بومی را در مجلس به تصویب برساند

محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی قدس آنلاین، در واکنش به نظر مخالف مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه  پالرمو و FATF  و تأکید رهبری بر عدم لزوم پیوستن به کنوانسیون‌های خارجی، اظهار داشت: لوایح چهارگانه همچون پالرمو پیش نیاز پیوستن به FATF هستند  به عبارتیاین لوایح دستور کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) به ایران برای خارج کردن کشورمان از لیست سیاه هستند؛ به همین دلیل برای اینکه کشور به FATF  بپیوندند باید این چهار لایحه را تصویب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری از یکسو و از طرفی رد شدن پالرمو و  FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دیگر، فکر نمی‌کنم دیگر عملاً طرح این لوایح در مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان هم مناسبتی داشته باشد. همان طوری که رهبری فرمودند مجلس و دولت باید قوانین داخلی و  بومی را برای مبارزه با تدمین مالی تروریسم، مقابله با پولشویی و جرائم سازمان یافته و امثالهم تدوین و تصویب کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.