محمود واعظی انجام تغییرات در کابینه را تأیید کرد و گفت: رئیس‌جمهور برخی از اعضای کابینه را که در شرایط عادی انتخاب کردند، بررسی می‌کنند تا برخی از تغییرات انجام شود.

تغییرات در کابینه و تیم اقتصادی دولت انجام می‌شود/ ٨ بار تماس ترامپ برای دیدار با روحانی در نیویورک

به گزارش خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، رئیس دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی پیرامون تغییرات در کابینه اظهار داشت: امروز با شرایط جدیدی مواجه هستیم که بعد از خروج آمریکا و برخی تحریم‌ها به وجود آمده و مهمتر از آن جنگ روانی است که از نظر اطلاعات غلط به ملت ایران تحمیل می‌شود.

وی افزود: عضای محترم کابینه با اطمینان خاطری که رهبری به دولت دادند قوت قلبی برای ما بود و همه اینها می‌طلبد که بخشی از اعضای کابینه که رئیس جمهوری در حالت عادی انتخاب کرده‌اند در حال حاضر  مشغول فکر و تأمل درباره آنها هستند تا در زمان لازم تغییر کنند.

واعظی تصریح کرد: این تغییرات هم در تیم اقتصادی و هم در بخش‌های دیگر کابینه خواهد بود و اسامی و تعداد تغییرات در دولت را شخص آقای رئیس جمهور اعلام خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران اظهار داشت: در سفر قبلی روحانی به نیویورک برای مجمع عمومی سازمان ملل، ترامپ 8 بار درخواست گفت‌وگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی کرده بود.

واعظی درباره اظهارات ترامپ درباره اینکه تهران در اینده نزدیک با او برای مذاکره و توافق تماس خواهد گرفت، با بیان اینکه از چهل سال قبل آمریکایی ها نظام جمهوری اسلامی ایران را بدلیل اسلامیت، استقلال و اینکه در گذشته امکانات کشور در اختیار آنها بوده، تهدید می‌کردند اظهار داشت: فرق آقای ترامپ با دیگران این است که چون سیاستمدار نیست مطالبی را مطرح می‌کند که برآمده از روحیه تاجری اوست. در اینکه آنها یک اتاق جنگ روانی در خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا تاسیس کرده اند تردید نداریم اما با ملتی فهیم مواجه هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ممکن است مردم برخی مطالبات را از حکومت داشته باشند، اما وقتی که آمریکا بخواهد برای مردم ایران تصمیم بگیرد، طبیعی است که مردم تصمیم در برابر ان می‌ایستند و تحت تأثیر این گونه موارد قرار نخواهند گرفت.

واعظی از درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی خبر داد و گفت: در سفر قبلی روحانی به نیویورک برای مجمع عمومی سازمان ملل، ترامپ ۸ بار تماس گرفت و درخواست گفت‌وگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی مطرح کرد

وی خاطرنشان کرد: ما سیاست شفافی در رابطه با آمریکا داریم و موضع مان مشخص است. ویژگی این نظام و مردم در این است که زیربار فشار نمی‌روند و ترامپ باید بداند که ایران و مردم آن با کره شمالی و مردم آن کشور متفاوت هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره لزوم تدوین نقشه راه اقتصادی کشوربا بیاننکه و زمانی که مطمئن شدیم آمریکا از برجام خارج می شود، رئیس جمهور به گروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه دستور دادند که سناریوهای مختلفی را طراحی کنن، اظهار داشت:  سه سناریو مشخص شده و در ستاد اقتصادی دولت مورد بحث قرار گرفته است.

واعظی خاطر نشان کرد: در جلسه سران قوا  در باره این سناریوها بحث خواهد شد و آنچه را که مقام معظم رهبری در خصوص نقشه راه اقتصادی کشور فرمودند انجام خواهیم داد و وقتی این کار انجام شود در مورد فرماندهی و محوریت برنامه اقتصادی آن بحث خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره موضع دولت نسبت به اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح مرتبط با FATF  هم تصریح کرد: بحت ما به عنوان دولت در این لوایح FATF نیست و این اشتباهی است که در اذهان به وجود آمده است. برخی از این لوایح مربوط به دولت دهم است که لوایحی را تنظیم کردند و برای مجلس فرستادند.  ما به دنبال این هستیم که لوایح 4 گانه در مجلس بررسی و تصویب شود و باید این مسیر طی شود.

وی افزود: آنچه را آقای محسن رضایی به عنوان دبیر  از  ظرف رئیس مجمع تشخیص ارسال کرده‌اند را ما در دولت بررسی کردیم و بخشهایی از مطالبی که مطرح شده ارتباطی به مجمع تشخیص مصلحت نظام  ندارد و مربوط به شورایعالی  امنیت ملی است.

واعظی گفت: فکر می‌کنیم کار عجولانه‌ای انجام شده و پاسخ این نامه را هم رئیس جمهور داده‌اند.

واعظی در واکنش به تیتر احضار هیئت دولت از سوی رهبری در انتشار خبر دیدار روز یکشنبه کابینه با ایشان در رسانه‌ها  گفت: متأسفانه رسانه‌هایی هستند که ممکن است به نام تبعیت از رهبری کار کنند اما سیاستهای آنها با دیدگاه‌های رهبری مغایرت دارد. دولت همواره خدمت رهبری می‌رسد و از راهنمایی‌های ایشان استفاده می کند و فرمایشات رهبری همواره برای ما فصل الخطاب است. دیدیم که خبری که دفتر رهبری داد بسیار مثبت بود و جلسه صمیمی برگزار شد و همه اعضای دولت پس از آن گفتند انرژی زیادی گرفتیم تا کار کنیم.

وی افزود: کسانی که این حرف ها را می‌زنند نمی‌دانند یک جنگ اقتصادی با آمریکا شروع شده و هنوز به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.