قدس آنلاین: مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن آستان قدس رضوی گفت: شرکت داروسازی ثامن، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های هلدینگ دارویی آستان قدس رضوی است که حیاتی‌ترین داروهای مورد نیاز کشور در آنجا تولید می‌شود و به عنوان یک کارخانه سرم‌سازی در ایران شناخته شده است.

داروسازی ثامن آستان قدس رضوی مهم‌ترین کارخانه سرم‌سازی ایران است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سیدمحمد صادق مهدوی مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن آستان قدس رضوی افزود:این شرکت ۷۳ نوع محصول در ۹ دسته دارویی شامل سرم‌های الکترولیت و قندی، دیالیز صفاقی، همودیالیز، آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی، فرآورده‌های بیوتکنولوژی، مسکن و بی‌حس‌کننده، جایگزین‌شونده‌های پلاسمای خون، دیورتیک‌ها و همچنین شست‌وشو و رقیق‌کننده‌ها، تولید می‌کند که در این میان ۴۰ نوع محصول شرکت در دسته سرم‌های الکترولیت و قندی قرار می‌گیرد. 

او بیان کرد:این شرکت در سال ۱۳۶۳ تأسیس و در سال ۱۳۷۱ در مشهد به بهره‌برداری رسیده است و به عنوان بازوی اجرایی توانمندی برای تولید دارو در کنار دولت در مسیر ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه و آبادانی ایران اسلامی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنایی بیش از ۳۸ هزار مترمربع در پرتوی عنایات ویژه حضرت رضا (ع) فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تولید نوع محصول در حوزه‌های مختلف دارویی تصریح کرد: شرکت دارای نام و نشانی اثرگذار در حوزه دارویی کشور است و مهم‌ترین مأموریت آن، تولید محلول‌های تزریقی با حجم بالا است، که انواع سرم‌های الکترولیت و قندی که در دسته‌بندی دارویی دنیا، جزو حیاتی‌ترین داروها محسوب می‌شوند.

دکتر مهدوی با اشاره به اقدامات فرا سرزمینی افزود: رویکرد فراسرزمینی Extra-territorial به معنای انتقال کسب و کار به سرزمین‌های دور دست است و مفهوم آن با صادرات تفاوت دارد. ما به دنبال آن هستیم تا تکنولوژی، فناوری، دانش و مدیریت تولید انواع محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم و در حال حاضر یک شرکت ایرانی برای صادرات محصول خود به برخی کشورهای عربی، باید تعرفه گمرکی بالایی پرداخت کند، اما با تولید محصول در آن کشور، از پرداخت چنین هزینه‌هایی معاف می‌شود. همچنین می‌تواند مزایا و امتیازاتی نیز از آن کشور دریافت کند، بنابراین رویکرد فراسرزمینی سودآوری خوبی برای شرکت‌های ایرانی دارد.

وی تصریح کرد:شرکت ایرانی به عنوان یکی از سهام‌داران اصلی می‌تواند مدیریت این شرکت یا کارخانه جدید را برعهده گیرد که این رویکرد فراسرزمینی با توجه به اینکه تاکنون در ایران پیگیری نشده است، سختی‌های خاص خود را دارد، اما یک پیش‌گامی برای مجموعه آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی با جدیت در حال انجام است و در این راستا، با سرمایه‌گذاران عراقی برای تولید برخی محصولات شرکت داروسازی ثامن در این کشور توافق‌نامه‌هایی امضاء کردیم و مذاکراتی نیز با طرفین خود در افغانستان و تاجیکستان انجام داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن با اشاره به برخی فعالیت‌ها در حوزه صادرات گفت:محصولاتی به کشورهای آفریقایی و کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و تاجیکستان صادر کرده‌ایم و با پیگیری رویکرد فراسرزمینی می‌توانیم تکنولوژی و دانش خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم و حوزه فعالیت‌های اقتصادی خود را به دور از برخی مشکلات فعلی حوزه صادرات کشور، گسترش بخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.