در حالی که وزیر علوم روز گذشته گفته بود هیچ بازدیدی از دانشگاه‌ها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت نگرفته، امروز در حاشیه جلسه دولت ضمن تأیید صورت گرفتن این بازرسی مدعی شد دانشگاه علم و صنعت وزارت علوم را در جریان این اتفاق قرار نداده بود.

بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها تصمیم شورایعالی امنیت ملی و لازم الاجرا بود/وزارت علوم در جریان قرار نداشت

منصور غلامی دیروز در حاشیه  در حاشیه آیین چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی با تأکید بر اینکه بازدید بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها صحت ندارد گفته بود:  ماه‌های اخیر و از زمانی که من مسئولیت وزارت علوم را بر عهده داشته‌ام هیچ بازدیدی از دانشگاه‌ها صورت نگرفته است.

دیروز اما در حاشیه جلسه هیئت دولت وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین با تغییر اظهارات خود و تأیید  بازرسی از برخی دانشگاه‌ها گفت: این کار با تأیید و مجوز شورایعالی امنیت ملی انجام گرفته و برای دانشگاه‌ها لازم الاجرا بوده است بنابر این هر نوع تشکیک در قضیه و ایجاد فضای نامطمئن و حاشیه سازی به ویژه در شرایطی که با تهدیدهای جدید روبرو هستیم به نفع کشور نیست.

منصور غلامی گفت: موردی که انجام شده با هماهنگی وزارت علوم نبوده و متأسفانه دانشگاه هم به ما گزارش نداده بود. 

وزیر علوم با بیان اینکه من قبلاً در مورد این موضوع  اظهار بی اطلاعی کرده بودم افزود: بعد از آنکه  بررسی کردم، مشخص شد چون دانشگاه موظف بوده تصمیم شورایعالی امنیت ملی را اجرا کند به هر دلیلی به ما خبر نداده بودند.

وی تأکید کردک این بازدید در سطح آزمایشگاه‌ها بوده که مشکلی هم وجود نداشته و ملاقات و گفت‌وگو با افراد اعم از دانشجویان و اساتید مطرح نبوده‌ است.

گفتنی است با گذشت 10 روز از افشای خبر بازرسی بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت و پس از آن آشکار شدن درخواست و تلاش این نهاد سازمان ملل برای اقدام مشابه در برخی دیگر از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شریف، اظهارات وزیر علوم در مورد بی اطلاعی از این اتفاق تا امروز عجیب و باور ان سخت است.

این در حالیست که به گزارش شماری از خبرگزاریها برخی از اساتید دانشگاه مدعی بودند که بازرسان آژانس از دانشگاه شریف هم بازدید کرده اند و به دانشگاه امیرکبیر هم رفته‌اند که در این دانشگاه با مخالفت برخی اساتید روبرو شده و نتوانسته‌اند وارد اتاق‌ها و آزمایشگاه‌ها شوند.

یک عضو هیات علمی دانشگاه هم گفته است:  به تازگی شاهد اولین بازرسی پنهانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت بودیم. بعد از دانشگاه علم و صنعت نوبت به بازرسی از دانشگاه شهید بهشتی است که در این مورد فعلا شورای عالی امنیت ملی آنها را معطل کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.