قدس انلاین-طلبی:عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: ۱۰۰کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار در دو شهرستان نیشابور و فیروزه آسفالت نیستند.

 خاکی بودن  ۱۰۰کیلومتر راه روستایی بین نیشابور و فیروزه

حمید گرمابی  به قدس آنلاین افزود: حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان نیشابور و ۲۶۸ کیلومتر در شهرستان فیروزه وجود دارد که اولویت ما با آسفالت راه های روستاهای بالای۵۰خانوار است.

 وی با اشاره به اینکه  ترمیم و آبادانی راه های  روستایی بر اقتصاد آنها بسیار تاثیر گذار است، تصریح کرد: در همه کشورها توجه به روستاها از مسائل مهم است، چرا که نقش موثری در تولید و رونق اقتصادی دارند، همان‌طور که در نیشابور بالغ بر ۳۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد و  با بودجه ای که در سال ۹۷ برای آسفالت این راه های روستایی در نظر گرفته شده است پیش بینی می کنیم حدود پنجاه درصد از راه ها آسفالت شود.

گرمابی افزود: همچنین برخی راه های بین شهری این دو شهرستان نیاز به روکشی و تعمیر دارند و درجه برخی مسیرها همچون نیشابور به کوهسرخ و نیشابور به تربت حیدریه نیاز به افزایش درجه دارند که درحال بررسی می باشد.

وی اظهار داشت: اگرچه برای  آسفالت مسیر نیشابور به کوهسرخ، در محدوده نیشابور سال گذشته اداره راه و شهرسازی استان تعهد کردند که بودجه ای را برای آسفالت این مسیر اختصاص بدهند اما همچنان از سال گذشته این اداره اعلام می کند که اعتباری برای این منظور هنوز به استان تخصیص داده نشده است، این در حالی است که این جاده در محدوده کوهسرخ طبق برنامه جلسه سال قبل اسفالت گردیده است.

گرمابی با بیان این نکته که نیشابور شهر بزرگی است و امکانات موجود نمی‌تواند پاسخگو باشد، ادامه داد: از محل سفر ریاست جمهوری به این دو شهرستان حدود ۱۱۰میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است و بودجه های تجمیعی  استانی همچون پروژه های مربوط به آب نیز به این مبلغ اضافه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.