قدس انلاین : دبیر کمیته اجرایی جایزه جهانی گوهرشاد گفت: همزمان با دهه کرامت از ۸ بانوی فرهیخته ادیان توحیدی در چارچوب جایزه جهانی گوهرشاد تجلیل شد.

تجلیل از ۸بانوی فرهیخته ادیان توحیدی در جایزه جهانی گوهرشاد

 علی سروری مجد ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره از جایزه جهانی گوهرشاد اظهار کرد:این جایزه جهانی به نام یکی از خادمان آن حضرت یعنی گوهرشاد و به منظور تجلیل از بانوان فرهیخته و پرهیزکار ادیان توحیدی برگزار می‌شود  که طی آن هر سال از ۸ بانوی نیکوکار و فرهیخته جهان تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: برگزاری این همایش فعالیتی در راستای استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس رضوی به منظور جریان سازی فرهنگی و تربیتی با معرفی الگوهای نیکوکاری است.

 دبیر کمیته اجرایی ادامه داد: گوهرشاد شخصیت هنرمند و علم دوست بوده که یکی از معماری‌های عظیم اسلامی را در جوار امام هشتم(ع) بنا کرده، به صورتی که  پس از ۶۰۰ سال همچنان پناهگاه بندگان و فرشتگان الهی است.

وی گفت: این مسجد یکی از زیباترین مساجد جهان اسلام و مکانی برای تدریس علوم دینی بوده و تحولات تاریخی بسیاری در آن رقم خورده که از مهمترین آن‌ها قیام خونین مسجد گوهرشاد است که در دفاع از عفاف و حجاب رخ داد.

سروری مجد ادامه داد:  کمیته ۱۷ نفری داوران متشکل از نمایندگان آستان قدس رضوی و سازمان‌های مرتبط در انتخاب این بانوان نقش داشته اند.

دبیر کمیته اجرایی جایزه جهانی گوهرشاد عنوان کرد: این جایزه بر اساس محورهای مختلفی همچون ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، اقدامات قابل توجه و درخور تحسین‌ در عرصه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی‌، تلاش در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، وقف و امور خیریه‌، امور عمرانی، مدیریت و کارآفرینی‌ و امور پزشکی، به بانوان برگزیده اعطا می‌شود.

وی  تاکید کرد:در اردیبهشت سال جاری نیز  همایش علمی گوهرشاد با حضور فرهیختگان علمی از کشور عراق و ایران به منظور بررسی ابعاد شخصیت بانو گوهرشاد برگزار شد.

سروری گفت:  ۵ اثر ارزشمند در مورد بانو گوهرشاد و سایر بانوان فرهیخته ادیان توحیدی تدوین شده است که توسط به نشر، مرکز آفرینش‌های هنری و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه و رونمایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.