قدس انلاین : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی 10 روز گذشته ارائه بار برای رانندگان در سامانه پایانه شهید خبیری مشهد حدود سه برابر افزایش یافت.

اعلام بار در پایانه بار مشهد سه برابر شد

ابراهیم نصری روز چهارشنبه در تشریح اقدامات انجام شده در باره تامین مطالبات رانندگان افزود: با پیگیری های انجام شده نرخ حمل کالا برای رانندگان افزایش یافته و کرایه ناوگان سوخت رسان نیز 20 درصد بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: دولت سهم 50 درصدی خود از بیمه تامین اجتماعی رانندگان را از اردیبهشت ماه واریز کرده و با پیگیری های صورت گرفته بیمه تکمیلی رانندگان نیز از ابتدای مرداد ماه جاری عملیاتی می شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به تخلفات 130 شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده 12 رسیدگی شده که منجر به صدور حکم تعطیلی برای 12 شرکت شده است.
نصری افزود: تاکنون پنج شرکت حمل و نقل متخلف مهر و موم و 57 شرکت جریمه شده و 48 شرکت نیز تذکر دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: برای احقاق حقوق رانندگان، کمیسیون ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل، هر هفته سه نشست برگزار می کند که پیش از این برگزاری جلسات با فواصل بسیار طولانی بوده است.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به مطالبات صنفی رانندگان، حدود 80 درصد خواسته های آنان در خراسان رضوی تامین شده است.
پارسال بیش از 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده استان با 37 هزار وسیله نقلیه در حوزه حمل و نقل بار جاده ای در بخش داخلی و بین المللی جابه جا شد.
هشت هزار و 612 راننده با پنج هزار و 373 دستگاه خودرو حمل و نقل مسافربری جاده ای در خراسان رضوی در قالب 124 شرکت حمل و نقل مسافر فعالیت دارند.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.