قدس انلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به خبر بیرون کشیدن نماد پهپاد آمریکایی RQ170 از میان مجسمه سیمرغ در بوستان وفا واکنش نشان داد.

پهباد امریکایی رااز چنگال سیمرغ مشهدی بیرون کشیدند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد  گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی سابق شهرداری ساخت سازه سیمرغ حدود یک سال و نیم گذشته سفارش داده شده بود که این پروژه حدود دوماه است که در حال نصب می باشد.


هادی بختیاری افزود: در طراحی سازه در انگشتان این سیمرغ یک پهباد آمریکایی دیده می شود که با برخی از انتقاد های مطرح شد نسبت به جنبه هنری زیبا شناختی و معنایی آن قرار بر این شد که برای بودن و یا عدم وجود پهباد در سازه کارشناسان هنری موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: سفارش دهنده که معاون فرهنگی سابق شهرداری بوده است در صحبت‌ها فضایی را ترسیم کرده بود که این سازه ساخته شده است و حالا این پهباد از سازه جدا شده که چنین چیزی اصلا صحت ندارد و هنوز سازه در حال آماده شدن است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: هنرمندان به طراحی این موضوع انتقاداتی داشتند که بودن پهباد در این سازه زشت و بودنش اصلا به چشم نمی آید و ترکیبی جالبی ندارد.

بختیاری گفت: شهرداری، چون متوالی ساخت این سازه است دستور کارشناسی و بررسی بیشتر را داده و مطمئناً مدیریت جدید با کاری که زشت و بدترکیب باشد اجازه نخواهد نمی دهد که انجام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه انتشار دهنده این خبر اینطور گفته که مدیریت و شورای شهر جدید و شورای شهر در پی یک سیاست خارجی بوده و می خواهد باعث خوشحالی ترامپ شود و مواردی دیگر که از محدود اخلاق خارج است و به نوعی یک تصور غلط را حمایت می کرده است.

هادی بختیاری افزود: مطمئن باشید اگر از نظر کارشناسی وجود این پهباد لازم باشد نصب میشود و اگر کارشناسان تایید کنند وجه خوبی ندارد و معنای به مخاطب القا نمی شود تایید نمی کنیم.

وی گفت: دغدغه مدیریت شهری و شورای شهر این است که کار خوب انجام شود و اگر قرار بر کار ضعیف باشد اصلا انجام نشود بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.