اصفهان- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات کنونی هم راستا نبودن فعالیت‌های دانشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است و همین موضوع باعث شده ۳۵ درصد از فارغ‌التحصیلان استان اصفهان بیکار باشند.

بیکاری ۳۵ درصد از فارغ‌التحصیلان استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابوطالب جلالی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بخش زیادی از دغدغه‌های جامعه، بیکاری جوانان، اشتغال و مهارت‌آموزی آنها است، در حالی که بنگاههای اقتصادی خود را مسئول ایجاد اشتغال نمی‌دانند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات آموزش مهارتی در راستای کاهش مشکلات و آسیب‌ها، تصریح کرد: امروز در کشور با فقر مهارتی روبه‌رو هستیم، از این رو باید فرصت‌های متنوعی در بحث اشتغال فراهم شده و باید کارجویان مهارت‌های لازم را برای اشتغال در یافت کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به بیکاری ۳۵ درصد از فارغ‌التحصیلان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی هم راستا نبودن فعالیت‌های دانشگاهها و بنگاه‌های اقتصادی است ضمن اینکه بنگاههای اقتصادی خود را مسئول ایجاد اشتغال نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده است که حدود ۱۲۰۰ حرفه مهارتی را در دستور کار خود قرار داده و سعی در ایجاد اشتغال برای مهارت آموزان دارد، گفت: افزایش رشته‌ها و دانشگاه‌ها ناکارآمدی نظام آموزشی در حوزه کارآفرینی را نشان می‌دهد.

جلالی خبر از تجهیز و راه اندازی ۲۷ مرکز سنجش الکترونیک در استان اصفهان داد و افزود: این مراکز با ۲۳۲ ایستگاه کاری و ظرفیت آزمون ماهیانه ۱۸ هزار و ۶۴۰ نفرکه ۴۰ درصد هزینه تجهیز و راه اندازی آنها توسط خیران تامین شده، فعال است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل با تعداد ۵۴ مرکز آموزش دولتی، ۳۷۳ کارگاه ثابت شهری، ۱۷۶ کارگاه جوار شهری، ۱۷۸ کارگاه جوار روستایی، ۲۴۰ کارگاه صنایع ضمن کار، ۳۸ کارگاه صنایع اصناف، ۷۴ کارگاه جوار دانشگاه، ۶۴ کارگاه جوار پادگان، ۵۹ کارگاه جوار زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در بخش دولتی به صورت رایگاه ارایه می کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری این اداره کل عملکردی به میزان ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۱ نفر ساعت معادل ۲۵  هزار و ۵۹۲ نفر دوره آموزش های مهارتی در بخش دولتی داشته است.

وی ادامه داد: طب سه ماهه اول سال ۹۷ همچنین دو میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۵۹ نفر ساعت در قالب ۲ هزار و ۵۷۶ دوره آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد استان اصفهان اجرا شد که از ۱۰ هزار و ۹۳۹ نفر دوره آموزش ارایه شده، ۳ هزار و ۲۰۲ نفر مرد و ۷ هزار و ۷۳۷ نفر زن بوده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.