قدس انلاین : معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: موتور جستجوگرهای داخلی مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.

موتور جستجوگرهای داخلی مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند

امیر خوراکیان شامگاه پنجشنبه در نشست سواد رسانه‌ای خط انقلاب بسیج طلاب خراسان رضوی در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی کشورهای مادر در حوزه فضای مجازی این است که سایر کشورها را در حد کاربر و مصرف کننده باقی نگه دارند و مانع رشد آنها در فضای مجازی شوند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی تبدیل به عرصه‌ای شده که دشمنان روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا عدم موفقیت خود در عرصه سخت را جبران کنند بیان کرد: در جهان سوم بعضا شرکت‌های کوچکی در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنند که نمونه‌های موفقی نیز هستند اما شاهد هستیم که بلافاصله خریداری می‌شوند.

خوراکیان ادامه داد: یکی از اولویت‌ها در شرایط فعلی باید این باشد که سطح و میزان سواد رسانه‌ای در میان عموم مردم افزایش پیدا کند و از سوی دیگر محتوای سالم باید در اختیار جوانان قرار بگیرد و زمینه برای پاسخگویی به شبهات نیز در این عرصه باید مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش عمده‌ای از اقتصاد دیجیتال دنیا متعلق به آمریکا است و حتی به کشورهای اروپایی نیز اجازه داده نمی‌شود که فعالیت خود را بیشتر از میزانی مشخص در فضای مجازی گسترش دهند اظهار داشت: هدف اصلی این است که تولید محتوا از سوی کشورهای دیگر صورت نگیرد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه این شرکت‌های عمده آمریکایی در تلاش هستند تا از طریق تسلط بر پیام رسان‌ها و همچنین تولید محتوا بر سایرین تسلط داشته باشند گفت: در تلاش هستیم از موتور جستجوگرهای داخلی حمایت بیشتری صورت دهیم زیرا از سوی دیگر شاهد هستیم که موتور جستجوگرهایی مثل گوگل تمامی موارد را در انحصار خود قرار داده‌اند و مانع نوآوری هستند.

خوراکیان تاکید کرد: آمریکایی‌ها شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای را در اختیار گرفته‌اند و در حوزه نرم افزاری نیز این وضعیت را حفظ کرده‌اند و در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز سهم بزرگی از اقتصاد را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که تلاش می‌کنند سایر کشورها را در این عرصه مصرف کننده باقی نگه دارند برای مثال سهم ایران از این بازی‌های رایانه‌ای 5 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.