جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه صلح او به خاورمیانه به جنبش حماس پیشنهاد دادند هرگونه شیوه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد تا اوضاع نوار غزه به طرز بی سابقه ای بهبود یابد.

پیشنهاد آمریکا برای بهبود اوضاع غزه/ واکنش حماس

به گزارش قدس آنلاین، کوشنر و گرینبلات در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست آمریکا تاکید کردند که پیشنهاد ارائه شده به حماس شامل بازگرداندن نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه نیز خواهد بود.

این دو مسئول آمریکایی اظهار داشتند که حماس باید از خلاقیت خود به جای ارسال بالون های آتش زا و یا هر شیوه ابتکاری دیگر برای مقابله با نظامیان اسرائیلی، در جهت بهبود اوضاع اقتصادی نوار غزه بهره ببرد.

آن ها تاکید کردند که برخی طرف های بین المللی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند اما تا زمانی که تحولاتی بزرگ رخ ندهد و حماس تصمیمی حقیقی برای صلح اتخاذ نکند، نمی توان در این راستا قدم برداشت.

واکنش حماس

در همین حال، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که همسویی کوشنر و گرینبلات با خواسته های رژیم صهیونیستی و حملات مکرر علیه حماس بیانگر اوج وقاحت مسئولان آمریکایی است که به سخنگویان دولت اشغالگر صهیونیستی تبدیل شده اند.

دولت آمریکا در حالی مدعی تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی نوار غزه است و از جنبش حماس می خواهد مقاومت را کنار بگذارد، که خود بزرگ ترین حامی مالی، سیاسی و نظامی این رژیم است و بیشتر جنگ هایی که تاکنون علیه غزه انجام شده است، با سلاح و تجهیزات پیشرفته این کشور انجام شده و این کشور عملا شریک و همدست رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار فلسطینیان بی گناه در نوار غزه است.

آمریکا در تازه ترین اقدام خود در حمایت از رژیم صهیونیستی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت خود را هم به این شهر منتقل کرد.

اکنون دولت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ درصدد ارائه طرح صلح موسوم به معامله قرن است که این طرح عملا تیر خلاص به مسئله فلسطین بوده و مایه نابودی آن خواهد شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.