قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز تأسف از عدم جذب کامل بودجه طرح‌های اقتصادی و اشتغال روستایی گفت: از بخش خصوصی دعوت می‌کنم که از این فرصت برای توسعه طرح های اقتصادی در مناطق محروم و روستایی استفاده کنند.

ابراز تأسف استاندار خراسان رضوی از عدم جذب کامل بودجه طرح‌های اقتصادی و اشتغال روستایی
علیرضا رشیدیان در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: درباره موضوع ارز جلسات متعددی را همکاران ما در تهران با قائم مقام بانک مرکزی برگزار کردند که این جلسه تاثیرات خوبی را در پی داشت.
وی در خصوص مواد اولیه، ادامه داد: در حوزه مواد اولیه بخشی از آن داخلی بوده که حتما در این رابطه طبق فرمایشات رییس جمهور برای حفظ قیمت ها در تولید مواد اولیه که به دستگاه های دولتی باز میگردد تلاش‌های خوبی را شاهد خواهیم بود.
استاندار خراسان رضوی افزود: تلاش ما همواره بر این بوده که مانع از برخی افزایش قیمت ها باشیم و به نحو مناسبی این فضا را به نفع بخش خصوصی پیگیری کنیم.
وی با اشاره به هفته دولت، عنوان کرد: امسال هفته دولت را در شرایطی دنبال خواهیم کرد که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و ما توصیه می‌کنیم که بخش خصوصی طرح‌های قابل افتتاح خود را که برای هفته دولت در نظر دارند سریع تر به استانداری منعکس کنند.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به تنشی که مسایل ارز در چند وقت گذشته به وجود آورد اما این امر برای صادرکننده های ما فرصت مغتنمی شد به طوری که در سه ماهه اول سال صادرات ما ۵ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش پیدا کرده است.
رشیدیان تاکید کرد: این امر نشان دهنده آن است که قیمت تمام شده کالاهای ما در رقابت‌های جهانی می‌تواند نقش، جایگاه و بازار خود را بهتر پیدا کند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر استان ما شاهد افزایش ورود زائران به کشورهای خارجی است که این امر خود باعث تغییر روند ارزی خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما باید تلاش کنیم که شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کنیم. ما در یک ماهه اخیر شاهد روند کنترلی قیمت ها بودیم به طوری که ۱۳ کالا در استان با کاهش قیمت همراه بوده است.
رشیدیان گفت: یکی از کارهای اساسی که باید صورت بگیرد تامین نیازها و پیش بینی نیازمندی های جامعه است که این کار در استان ما با قدرت روند خود را طی می‌کند.
وی با اشاره به مشکلات حوزه برق، تصریح کرد: این امر نیز مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورد، نسبت قطعی برق ما با استان‌های کشور برابر نیست اما باید برای همان نسبت هم برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این قطعی‌ها باید با اعلام قبلی به واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گیرد اما باز همان هم در برخی از واحدهای تولیدی، صنعت، کشاورزی، دامی و... باعث وارد شدن خسارت شده است.
رشیدیان با ابراز تأسف استاندار خراسان رضوی از عدم جذب کامل بودجه طرح های اقتصادی و اشتغال روستایی، تاکید کرد: با وجود شرایط بسیار خوبی که این موضوع دارد، بنده از بخش خصوصی دعوت می‌کنم که از این فرصت برای توسعه طرح های اقتصادی در مناطق محروم و روستایی استفاده کنند چرا که این امر می تواند شرایط مناسبی را برای بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی استان در پهنه جغرافیایی آن فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.