نخست وزیر مجارستان به سفر جنجالی خود به فلسطین اشغالی پایان داد. او روز گذشته در پایان سفر خود از دیوار براق در مجاورت مسجد مبارک الاقصی بازدید کرد.

بازدید نخست وزیر مجارستان از دیوار براق

به گزارش قدس آنلاین، ویکتور اوربان روز چهارشنبه گذشته طی سفری رسمی و در میان استقبال گرم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد.

نتانیاهو اظهار داشت که اوربان همچون دوست حقیقی اسرائیل از ضرورت مبارزه با یهودی ستیزی سخن گفت و مجارستان تاکنون میلیون ها دلار برای بازسازی معابد یهودی و اتخاذ تدابیری دیگر از این قبیل هزینه کرده است.

اوربان به خاطر انتقاد شدید از سوروس؛ بنیانگذار موسسه "اوپن سوسایتی" که حامی مالی بسیاری از نهاهای غیردولتی در مجارستان و سرتاسر جهان است، جنجال گسترده ای به پا کرد.

یهودیان مجارستان که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و از بزرگ ترین اقلیت های یهودی در اروپا محسوب می شوند، اوربان را به یهودی ستیزی متهم کرده اند.

نکته حائز اهمیت در مورد سفر اوربان به فلسطین اشغالی این است که او بر خلاف تمامی مسئولان اروپایی دیگر، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان این سفر دیدار نکرد.

اوربان و نتانیاهو از جمله بزرگ ترین حامیان مواضع و سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند.

مجارستان دسامبر گذشته از رای موافق به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی خودداری کرد.

علاوه بر این، مجارستان در کنار جمهوری چک و رومانی مانع از صدور بیانیه اتحادیه اروپا در انتقاد از این اقدام واشنگتن شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.