آیت‌الله بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره واقعه سی تیرماه ۱۳۳۱ آنها را به امام خمینی ارجاع داده و فرمود: بروید از نماینده رسمی من آیت‌الله خمینی سؤال کنید.

ارجاع خبرنگاران به امام خمینی توسط آیت‌الله بروجردی در سال ۱۳۳۱/ آیت‌الله بروجردی: درباره قیام ۳۰ تیر بروید از "نماینده رسمی" من آیت‌الله خمینی سؤال کنید

به گزارش قدس آنلاین، واقعه قیام سی تیر ۱۳۳۱ مثل همه وقایع تاریخی دیگر تا سال‌ها پس از وقوع آن بین اسناد و خاطرات بازگو می‌شود. منابع امنیتی رژیم پهلوی تا سال‌ها بعد از قیام سی تیر به اخبار و حوادث مرتبط با آن واکنش نشان می‌دادند.

در میان اسناد، گزارشی از ساواک مربوط به سال ۱۳۵۵ درباره حوادث ۳۰ تیر ۱۳۳۱ به چشم می‌خورد که از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است. در این سند به تاریخ ۱۳۵۵/۱۲/۲۸ در ارتباط با نظر آیت‌الله بروجردی درباره قیام ۳۰ تیر و ارجاع ایشان به امام خمینی برای تحلیل این موضوع این چنین آمده است: 

محمد خوانساری اظهار داشته: اخیراً یک صفحه فتوکپی شده از مجله ترقی که سال انتشار آن ۱۳۳۱ ( زمان دکتر مصدق) می‌باشد در بازار بین مردم پخش گردیده است. متن این صفحه از این قرار است که خبرنگار مجله مزبور در آن وقت به اتفاق شیخ فضل‌الله محلاتی گوینده نزد آیت‌الله بروجردی رفته و سؤال کرده‌اند در تظاهرات سال ۳۱ چند نفر کشته شده‌اند؟ در جواب [آیت‌الله] بروجردی اظهار می‌دارد بروید از نماینده رسمی من آیت‌الله خمینی سؤال کنید که نامبردگان فوق با خمینی تماس حاصل می‌کنند.

ارجاع خبرنگاران به امام خمینی توسط آیت‌الله بروجردی درباره قیام سی تیر / آیت‌الله بروجردی: بروید از نماینده رسمی من آیت‌الله خمینی سؤال کنید

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.