رییس انجمن تهیه کنندگان مستقل با اشاره به تبدیل انجمن مدنی تهیه کنندگان مستقل به انجمن صنفی کارفرمایی تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران اظهار کرد: قطعا این وضعیت امکانات و مزایای تازه‌ای برای اعضایش خواهد داشت.

اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل می‌توانند از مزایای قانونی شدن بهره ببرند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما و رییس انجمن تهیه کنندگان مستقل با اشاره به روند تغییر وضعیت این انجمن اظهار کرد: خوشبختانه انجمن تهیه کنندگان مستقل با طی کردن مراحل قانونی و با پیگیری های هیئت مدیره در وزارت کار از انجمن مدنی به انجمن حقوقی و رسمی تغییر یافت.

وی در خصوص وضعیت جدید انجمن تهیه کنندگان گفت: سیستم حقوقی با سیستم مدنی تفاوت های بسیاری دارد. در سیستم مدنی در عین حال که با یک فضای جمعی روبرو هستیم که دور هم جمع شدند و فعالیت می کنند اما به دلیل مسائل قانونی و تعاریف حقوقی یک جمعیت شناخته نمی شوند. اما با توجه به سمت و رسمی شدن این تشکل در وزارت کار شکل قانونی به خود گرفته و وضعیتش متفاوت شده است.

موسوی با اشاره به ماموریت های تازه این انجمن عنوان کرد:  این انجمن در راستای رسمی شدن می تواند از مزایای قانونی شدن خود استفاده کند و به دلیل اینکه این تشکل دارای شخصیت حقوقی شده است می تواند اقداماتی را ورای اقدامات اشخاص حقیقی انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: تمام کسانی که تمایل داشته باشند و در واقع شرایط عضویت در این انجمن را داشته باشند می توانند به عضویت انجمن درآیند. البته بسیاری از تهیه کنندگان پیش از این هم عضویت داشتند که در آن زمان بیشتر تحت یک تشکل مدنی بود

سید غلامرضا موسوی رییس انجمن تهیه کنندگان مستقل با اعلام این خبر عنوان کرد: تا خرداد ماه امسال انجمن تهیه کنندگان مستقل دارای اعضای حقیقی بود و صرفا شکل مدنی داشت. بر این اساس اعضای حقیقی انجمن می توانند عضویت خود را از انجمن مدنی تهیه کنندگان مستقل به انجمن صنفی کارفرمایی تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران تبدیل کنند و بالطبع از مزایای حقوقی آن هم بهره ببرند.

وی درباره تفاوت های وضعیت انجمن صنفی کارفرمای شرکت ها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران گفت: قاعدتا هر تشکلی مانند یک اتحادیه صنفی است و تنها تفاوتش با ثبت قانونی به شکل انجمن صنفی در جمع و فرد است. در حالت جمعی پشتیبانی و حمایت تیم های همکار وجود دارد و می توان از مزیت های گروهی آن استفاده کرد.

موسوی در پایان از کار جدید خود خبر داد و گفت: به تازگی پروانه ساخت یک فیلم صادر شده که به زودی خبرهای مربوط به تولید آن را خواهیم داد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.