قدس انلاین : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخس گفت: حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) شاه بیت برنامه‌های دهه کرامت است که دوم مرداد ماه برگزار می‌شود.

حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع)؛ شاه بیت برنامه‌های‌ دهه کرامت
امید نوری سیستانی، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: جلساتی در فرمانداری شهرستان به مناسبت دهه کرامت برگزار شد که برنامه‌هایی را برای این هفته در نظر گرفتیم و مهم‌ترین آن‌ها حرکت نمادین کاروان امام رضا (ع) است که هرساله برگزار می‌شود و چون امام رضا(ع) دو بار در این شهر زمان رفت و برگشت تردد و حتی گفته می‌شود که سه روز هم در این شهرستان حضور داشتند، ویژه برنامه‌ای در این خصوص دنبال می‌شود که در یکی از روستاها آغاز و در مصلای شهرستان سرخس پایان خواهد یافت.
وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سرخس چند برنامه دیگر را برای دهه کرامت در نظر گرفته است که افتتاح سینمای سیار شهرستان، جشن آشنایی موسیقی آیینی سیستان و بلوچستان و استان خراسان، شب شعر رضوی و شعرخوانی، قند پهلو،  مولودی خوانی از جمله برنامه‌هایی بود که در این چند شب گذشته برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخس تصریح کرد: مراسم ویژه شب ولادت کریمه اهل بیت(ع) همراه با سخنرانی و پذیرایی در مصلای امام رضا(ع)، سخنرانی و گرامیداشت دهه کرامت در دانشگاه آزاد، افتتاحیه نمایشگاه نقاشی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان با نام «دخت ایران» در نگارخانه کمال الملک، برگزاری جشن ولادت توسط آموزش و پرورش، دادن بلیط های 50 درصدی استخر برای دختران به مناسبت هفته عفاف و حجاب که مقارن با برنامه‌های دهه کرامت بود، کانون پرورش فکری کودکان کارگاه نقاشی با موضوع «زیارت» داشتند که در روزهای آینده برگزار خواهد شد.
وی در خصوص دیگر برنامه‌های دهه کرامت، عنوان کرد: به مناسبت دهه کرامت اداره ورزش و جوانان هم چند برنامه مانند دو و میدانی برای دختران، تیراندازی ویژه دختران معلول، مسابقات دوستانه والیبال، برگزاری مسابقات شطرنج، مسابقات تکواندو رزمی در یکی از سالن‌ها و کشتی دوستانه به صورت استانی است که در دهه کرامت برگزار خواهد شد. 
نوری سیستانی  در خصوص برنامه‌هایی که آستان قدس رضوی در نظر دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه شب ولادت در مسجد و مصلای شهرستان، برگزاری برنامه‌هایی از سویی آستان قدس رضوی و تشرف 200 نفر زیارت اولی به در حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس اضافه کرد: طرح حمایتی 20 میلیون تومانی هم برای حمایت از خانواده‌هایی که دچار مشکل هستند وجود دارد که توسط نماینده آستان قدس رضوی در شهرستان دنبال می‌شود، همچنین سازمان هلال احمر برنامه‌هایی در این هفته دارند که می‌توان به بازدید از سالمندان، آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها در روستاها به صورت آموزشی و نیز کاروان سلامت و همچنین حضور در مزار شهردا را نام برد.
وی اظهار کرد: به مناسبت هفته بهزیستی نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع دهه کرامت و عفاف و حجاب در یکی از پارک‌های شهرستان برگزار شد که در ادامه اهدای جایزه را هم به همراه دارد و لازم به ذکر است که برنامه‌های فرهنگ و ارشاد سرخس با همکاری پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد صورت گرفت و شهرداری هم برگزاری جُنگ‌ها در پارک را بر عهده گرفت.
نوری سیستانی افزود: برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت تلاش می‌کنیم که مردم به ویژه کودکان در برگزاری مراسم سهیم باشند چراکه حضور و وجود آن‌ها باید در برگزاری چنین جشن‌هایی احساس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.