دهن کجی یا به حساب نیاوردن بخش خصوصی صنعت بیمه در معارفه متفاوت "غلامرضا سلیمانی امیری"، رئیس کل جدید بیمه مرکزی در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، با میهمانانی انگشت شمار و غایبانی به غایت پرشمار!

کم‌محلی وزارت اقتصاد به بخش خصوصی/ مدیران عامل برخی شرکت‌های خصوصی صنعت بیمه به مراسم معارفه رئیس کل جدید بیمه مرکزی دعوت نشدند!

به گزارش قدس آنلاین،دهن کجی یا به حساب نیاوردن بخش خصوصی صنعت بیمه در معارفه متفاوت "غلامرضا سلیمانی امیری"، رئیس کل جدید بیمه مرکزی در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، با میهمانانی انگشت شمار و غایبانی به غایت پرشمار!

مراسمی که در مدل‌های قبلی آن در این سال‌ها، همواره با حضور وزیر اقتصاد و همه مدیران عامل شرکت‌های حاضر در صنعت بیمه در ساختمان بیمه مرکزی برگزار می‌شده است!

معارفه کنونی رئیس کل جدید بیمه مرکزی را با توجه به مختصات از پیش گفته، می‌توان در نوع خود بدیع و تازه به حساب آورد.

شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، بدون برشمردن تعداد و یا نام بردن از مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای حاضر، از این مراسم گزارش کرده که مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، میزبان معاونین وزیر و مدیران صنعت بیمه کشور بوده است. در مقابل اما "عبدالناصر همتی" رئیس کل دیروز بیمه مرکزی در صفحه اینستاگرام خود، اندکی بعد از برگزاری، گزارش کرده که در مراسم معارفه رئیس کل جدید، تنها مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای ایران، آسیا و البرز و دبیرکل سندیکای بیمه گران حضور داشته‌اند که در واقع می‌توان این رفتار او را شیطنتی جذاب و خبری محسوب کرد!

در حال حاضر بیش از ۳۰ شرکت ریز و درشت بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور فعال بوده که سهم عمده این صنعت لااقل بین شرکت‌های بیمه ایران، البرز، آسیا و دانا تقسیم می‌شود.

چنانچه قصد بر این بوده که فقط مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعت در این مراسم حضور یابند، پس معلوم نیست که دلیل حضور نداشتن مدیرعامل شرکت بیمه دانا ناشی از درگیر بودن او در برگزاری مجمع سالیانه بوده و یا به صورت مشخص ریشه در کم توجهی و جدی نگرفتن او داشته است.

در هر صورت و با اندکی اغماض، جای خالی ضلع آخر مربع شرکت‌های بزرگ صنعت بیمه در این مراسم به شدت به چشم آمده است!

ناگفته پیداست که برنامه ریز و مجری این برنامه وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی بوده، در اینصورت می‌توان جمع بندی کرد که درصدر این تصمیم، یعنی بی‌توجهی به بخش خصوصی صنعت بیمه، بیشتر متوجه وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده تا رئیس کل جدید بیمه مرکزی که از فضای بیرون از صنعت بدان راه یافته است.

این احتمال بسیار ضعیف وجود دارد که وزیر امور اقتصادی خود رئیس کل جدید را در ساختمان بیمه مرکزی هم همراهی کند.

دراینصورت باید باور داشت که کرباسیان حق مطلب را برای رئیس کل جدید ادا کرده و ضمن برگزاری معارفه دیروزی، دوباره او را تا برج بیمه مرکزی همراهی خواهد کرد، درغیر اینصورت باید گفت که شیوه معارفه غلامرضا سلیمانی، رئیس کل جدید درصنعت بیمه، دستمایه حیرت مدیران صنعت بیمه شده و به راحتی آنها فراموش نخواهند کرد.

با اینهمه، برگزاری مراسم دیروز بدون حضور حداکثری مدیران عامل، پرسش‌های زیادی را مطرح کرده و درعین حال، حاوی برداشت‌هایی تازه بوده که با توجه به شخصیت جدی سلیمانی، به نظر می‌رسد، حفظ فاصله مطمئنه میان رئیس کل جدید و مدیران عامل کنونی از پیامدهایی این رفتار بوده است.

مدیران عامل شرکت‌هایی که دستکم چهار دهه در صنعت بیمه فعال بوده و در دو سال گذشته بیش از حد انتظار  به نهاد ناظر نزدیک شده و به همین دلیل، شاید برخی سیاستهای نهاد ناظر را هم چندان جدی نگرفته اند.!

باید دید شیوه برخورد "غلامرضا سلیمانی" مدیر فن سالار دیروز در سازمان تامین اجتماعی با مدیران کارکشته صنعت بیمه‌های بازرگانی از این پس چگونه خواهد بود!

منبع: نود اقتصادی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.