قدس انلاین : مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بین 6 ماه تا یک‌ساله‌ای در پرداخت مطالبات به مراکز و طرف‌های قرارداد مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان عقب‌افتاده که امیدواریم در سال جاری شرایط بهتر شود.

عقب‌افتادگی نزدیک به یک‌ساله مطالبات از تأمین اجتماعی
حمید داستانی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش در حوزه مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی تأمین منابع به‌خصوص نقدینگی‌ها است؛ گفت: اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های زیادی را برای بخش درمان ایجاد کرده است که سبب شده هزینه‌ها گاهی با تأمین نقدینگی همخوانی نداشته باشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی تأکید کرد: این عدم همخوانی همچنین سبب شده است به‌موقع مطالبات طرف‌های قرارداد پرداخت‌نشود و در مواردی که نیاز به‌توسعه وجود دارد، انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان به‌طور مستقیم چالش‌های بزرگی به‌خصوص در مشهد برای توسعه مراکز ملکی وجود دارد؛ تصریح کرد: در چناران یک مرکز درمانی جدید ساخته می‌شود و در شهرستان‌های درگز، فریمان و خواف نیز عملیات احداث شروع‌شده و توسعه‌ای در پلی کلینیک شهید فاتق مشهد و احداث دو درمانگاه و یک بیمارستان در مشهد در دستور کار قرار دارد.

داستانی یادآور شد: امسال رقمی بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان بودجه به حوزه مدیریت درمان خراسان رضوی اختصاص دادند و به‌دنبال ارائه کیفی‌تر خدمات هستیم؛ به‌ویژه در حوزه اورژانس تحول صورت می‌گیرد و مراکز درمانی همچون درمانگاه تأمین اجتماعی قوچان به پاراکلینیک توسعه پیدا می‌کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان این موضوع که پرداخت‌های این سازمان نسبت به‌دیگر مراکز بیمه‌ای دارای پیشرفت خوبی بوده است؛ خاطرنشان کرد: در حوزه پرداخت به داروخانه‌های خصوصی و واحدهایی همچون فیزیوتراپی‌ها تا آذر 96 و درمانگاه‌های خاص برای بیماران خاص تا مهر سال گذشته پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در بقیه مراکز کمی عقب‌افتادگی وجود دارد به‌طوری‌که در بیمارستان‌های دانشگاهی تا تیر 96 و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه‌ای تا ابتدای سال گذشته پرداخت شده است.

داستانی گفت: عقب‌افتادگی بین 6 ماه تا یک سال بین مراکز و طرف‌های قرارداد با مدیریت درمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تأمین منابع باید به‌صورت کشوری انجام شود که امیدواریم با توجه به تصویب بودجه 50 هزار میلیاردی در مجلس شورای اسلامی برای پرداخت مطالبات این سازمان، دولت آن را مصوب و شرایط پرداختی به مراکز طرف قرارداد بهبود یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.