دادگستری خراسان رضوی در بیانیه‌ای اجرای سریع و قاطعانه مجازات را پاسخی به‌رفتار افرادی دانست که برای کودکان ایجاد مزاحمت می‌کنند.

بیانیه دادگستری خراسان رضوی در خصوص اجرای احکام 2 تن از محکومان به اعدام در ملأعام

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، این مدیریت طی بیانیه‌ای ضمن تقدیر از حمایت‌های ارزشمند مردمی و بزرگان از مجموعه قضایی استان، بر استمرار اقدامات قاطع در برخورد با جرائم خاص و مفاسد تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و لکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب لعلکم تتقون»

ترجمه: ای خردمندان برای شما در قصاص، حیات و زندگی است، باشد که پروا کنید....

«آیه 179 سوره بقره»

به‌نام خداوند عادل و عدالت گستر؛ خدایی که بر سرکشان و خطاکاران قهار و جبار و منتقم است و وعده عذاب خود را محقق می‌سازد.

مردم شریف و عدالت‌خواه و قانون‌مدار مشهد: 

همان‌گونه که در سالیان و ماه‌های اخیر دیده و شنیده‌اید، دستگاه قضایی در سایه اتکال به‌خداوند متعال و حمایت‌های دلسوزان و مسئولین نظام و با کمک و همکاری مأمورین پرتلاش و خدوم نیروی انتظامی و سایر ضابطین قضایی، با عزمی راسخ و همتی انقلابی و اسلامی برخورد قاطع و جدی با مجرمین و متجاوزین را سرلوحه امور خود قرار داده است.

مردم انتظار دارند تا فضای جامعه سرشار از نظم و امنیت بوده و آنان بتوانند در سایه این آرامش و بدون دغدغه و نگرانی به‌زندگی و کسب‌وکار خود مشغول باشند و از همین رو توقع دارند تا با قانون‌شکنان و برهمن‌زنندگان نظم و امنیت و متجاوزین به‌حریم حقوق و نوامیس مردم برخوردی عبرت‌آموز و جدی صورت پذیرد.

دادگستری خراسان رضوی در راستای تکالیف قانونی و با درک احساسات مردم و ضرورت بازگرداندن آرامش به جامعه، با قاطعیت و سرعت و دقت به‌وظایف خود عمل نموده و خدمت به‌مردم شریف منطقه و ایجاد بستر و فضایی امن و آرام را افتخار خود می‌داند.

هر چند تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثارگرانه قضات شریف و کارکنان زحمتکش و مأمورین پرتلاش، در اغلب موارد از دید عموم مخفی و پوشیده می‌ماند، اما هرگاه ضرورت ایجاب نماید، ثمره این تلاش‌ها آشکارا عرضه می‌گردد تا بر همگان عیان شود، دستگاه قضایی در انجام وظایف خود کاملاً مقتدر و قاطع است.

مردم مؤمن و بصیر مشهد:

به‌دنبال مفقود شدن دختر بچه 8 ساله در تاریخ 7/1/1397 و پسربچه 10 ساله در مورخه 5/2/1397 و کشف اجساد بی‌جان آنان در شهرک شهید رجایی و ویرانی بلافاصله مأمورین نیروی انتظامی به‌محل مراجعه و پس از اخذ دستورات قضایی، متهمین شناسایی و پس از تحقیقات از آنان مشخص می‌شود، متهم ردیف اول آقای ع- الف فرزند محمد متولد 1355 دختر بچه 8 ساله را ربوده و به‌محل خلوتی برده است و با وی مرتکب عمل منافی عفت شده و سپس او را به قتل رسانده است و متهم ردیف دوم آقای س – ر فرزند اسد متولد 1370 پسر بچه 10 ساله را ربوده و به‌محل خلوتی برده تا به ایشان تجاوز نماید که پس از مقاومت کودک، متهم با شقاوت و بی‌رحمی اقدام به قتل وی می‌نماید و با پیگیری سریع دادسرا و اثبات جرم آنها، موضوع در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رسیدگی و به موجب احکام صادره مورخ 6/3/1397 و 27/3/1397 نامبردگان از حیث قتل به‌قصاص نفس محکوم شده‌اند و حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید شده است و اولیای دم تقاضای خویش را مبنی بر اجرای حکم قصاص در ملأ عام اعلام نموده‌اند.

اینک پس از طی تشریفات قانونی، حکم قصاص نفس محکومین فوق الذکر در حضور شما مردم شریف و عدالت‌خواه به اجرا گذاشته می‌شود تا اجرای سریع و قاطعانه مجازات این افراد پاسخی باشد به‌رفتار مجرمانه شان و تذکری برای آنانکه با وسوسه‌های شیطانی در صدد ارتکاب جرایم سنگین نظیر قتل نفس و ایجاد مزاحمت برای کودکان و نوامیس مردم و نقض حقوق شهروندی است.

امید است، اجرای علنی مجازات اثری بازدارنده داشته و از ارتکاب رفتارهای مجرمانه مشابه پیشگیری نموده و با تقویت احساس امنیت در جامعه، بتواند مرهمی بر آلام و دردهای مردم، بزه‌دیدگان و خانواده‌های آنان باشد، آرزو می‌نماییم در سایه عمل به‌موازین شرعی و اخلاقی و احترام و پایبندی به قوانین و مقررات، شهر و جامعه‌ای سالم و بانشاط و عاری از جرم و انحراف داشته باشیم. ان شاء الله 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.