رضاطلبی: 20 مردادماه سال 96 بود که سیل ویرانگر به بیش از 29 روستای کلات نادری آسیب رساند و بسیاری از محصولات کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و ماشین‌آلات را تخریب و یا با خود برد.

دولت به وعده‌های خود درباره سیل زدگان کلات عمل نکرد

اما سیل که فرو نشست روستاییان ماندند و خانه‌های ویرانه با اراضی کشاورزی خالی از کشت و وام‌هایی که توان باز پرداخت آن دیگر برایشان مهیا نیست و اجبار به پرداخت دیرکرد این وام‌ها از جانب بانک‌ها مشکلی بود که بر مشکلات کشاورزان این منطقه افزوده شد.

اگرچه انتظار می‌رفت دولت نسبت به اجرای قانون و وعده‌های خود اقدام کند تا کشاورزان منطقه کلات نادری دوباره به تولیدات و کشت و زرع خود مشغول شوند و هنگام بازدید نوبخت؛ معاون رئیس‌جمهور و استاندار خراسان ‌رضوی قول‌های مساعدی برای کمک به این گروه از کشاورزان داده شد، اما متأسفانه هیچ‌کدام به مرحله عمل نرسید و تاکنون کمک چندانی به این افراد نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: سیل کلات خسارات زیادی را به مردم مظلوم این منطقه وارد کرد و با اینکه مسئولان زیادی در منطقه حضور پیدا کردند و دولت در آن زمان وعده هایی جهت جبران این خسارت‌ها به مردم ارائه کردند، اما تاکنون هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در ادامه به قدس گفت: جهت پیگیری این موضوع پرسش‌هایی را از وزیران دولت از جمله نیرو وکشاورزی داشته‌ایم اما با وجود پیگیری‌های زیاد تاکنون نتیجه خاصی در بر نداشته است و همچنان پیگیر پاسخ آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: از استاندار درخواست داریم گزارش تسهیلات پرداخت شده به مردم کلات و بخصوص کشاورزان را برای سیل سال گذشته ارائه کنند تا مردم در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند.

گفتنی است قدس در سلسله گزارش‌هایی تاکنون مشکلات کشاورزان این منطقه را پیگیری کرده و تا حصول نتیجه آن را ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.