در ۲ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۸۶۱ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه ۲۸۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۶۹ هزار و ۶۶۷ نفر صادر شد که مقایسه این ارقام با مدت مشابه پارسال نشانگر افزایش ۲۳ درصدی تعداد، ۲۸ درصدی اشتغال و ۴۵.۳ درصدی سرمایه گذاری است.

افزایش صدور جواز تأسیس صنعتی در 2 ماهه نخست امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شاتا، در دو ماهه اول امسال ۲ هزار و ۸۶۱ جواز تأسیس صنعتی صادر شد که با توجه به صدور ۲ هزار و ۳۲۶ جواز در دو ماهه پارسال ۲۳ درصدی همراه بود.

در فروردین و اردیبهشت ماه به ترتیب ۸۴۳ و ۲ هزار و ۱۸ فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شد که مثبت ۱۳۹.۴ درصد تغییر داشت.

اشتغال جوازهای تاسیس صنعتی صادره در ۲ ماهه اول امسال نیز ۶۹ هزار و ۶۶۷ نفر بود که با احتساب ۵۴ هزار و ۴۳۳ نفر اشتغال جوازهای مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد افزایش یافت.

اشتغال جوازهای تاسیس صنعتی صادره در فروردین ماه ۲۰ هزار و ۷۳۷ نفر و در اردیبهشت ماه ۴۸ هزار و ۹۳۰ نفر بود که ۱۳۶ درصد افزایش داشت.

از سوی دیگر سرمایه جوازهای تأسیس صنعتی صادره در ۲ ماهه اول امسال ۲۸۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بود که با توجه به سرمایه جوازهای تاسیس مدت مشابه پارسال( ۱۹۴ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال) با افزایش ۴۵.۳ درصدی مواجه بود.

سرمایه جوازهای تأسیس صنعتی صادره در فروردین ماه امسال ۱۰۸ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال و در اردیبهشت ماه ۱۷۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بیشترین جوازهای تأسیس صنعتی مربوط به استان خراسان رضوی با ۲۲۱ فقره بود و پس از آن استانهای یزد ۲۱۳ فقره و فارس ۲۰۰ فقره جواز تاسیس صنعتی داشتند.

بیشترین سرمایه جواز تأسیس صنعتی در ۲ ماهه اول امسال نیز مربوط به استان کرمان با ۴۶ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال بود. این استان ۶۶ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر کرد.

پس از استان کرمان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که ۴۳ فقره جواز تأسیس صنعتی داشتند سرمایه مجوزشان ۴۶ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال بوده است و در رتبه بعدی از این لحاظ قرار گرفتند.

بیشترین اشتغال جوازهای تأسیس صنعتی صادره نیز مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۴ هزار و ۳۲۱ نفر بود و پس از این استان، قزوین با ۴ هزار و ۱۹۱ نفر در رتبه بعدی جای گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.