قدس آنلاین:مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت:۷۷ درصد نیروهای شاغل دربازار کار خراسان رضوی در وضعیت خوب و حرفه‌ای قرار دارند.

۷۷ درصد نیروهای شاغل دربازار کار خراسان رضوی مهارت دارند

به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت:با تحقیقاتی که در زمینه مشاغل زنان و مردان مهارت دیده انجام شد به این نتیجه رسیدیم که ۷۶ درصد مردان و ۸۵ درصد اززنان شاغل در رشته و شغل خود دارای مهارت لازم و افراد ماهر و آموزش دیده هستند.

شکوه میرشاهی با تاکید بر اینکه اشتغال، امروز از چالش‌های جدی در جامعه است افزود:هم اکنون بر اساس برآوردها ۴۸ درصد افراد جویای کار، دانش آموختگان دانشگاهی هستند واین روند رو به رشد است چنانکه نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار تحصیل کرده که هم اکنون ۴۵ درصد است در افق ۱۴۰۰ به رقم ۵۲ و نیم درصد می‌رسد.

وی گفت: توجه به این مشکل در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی که بیشتر هم بدون مهارت‌های مورد نیاز بازار کارهستند مهمتر و حساس‌تر است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی با تاکید بر آموزش مهارت‌های لازم به دانش‌آموختگان دانشگاهی افزود: نگاه مراکز آموزش‌عالی باید به پیشرفته شدن دوره‌های کارآموزی و کارورزی بیشتر و به موضوع مهارت آموزی به طور جدی توجه داشته باشند.

میرشاهی گفت:با کمک از ظرفیت‌ها و همیاری بخش خصوصی شرایط مناسبی برای آموزش حرفه‌ای مهارت‌های شغلی به دانش‌آموختگان دانشگاهی فراهم شود.

وی همچنین از متقاضیان بازار کار و بخش خصوصی خواست:از فضاها و ظرفیت‌هایی که دولت در حوزه مهارت آموزی و نیز تسهیلات برای ایجاد اشتغال‌های توسعه‌ای فراهم کرده بهره لازم را ببرند و به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.