گناباد-با پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در بیمارستان علامه بهلول گناباد به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش قدس انلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد که از اولین روزهای حضور خود در این مسئولیت، افزایش کیفیت و گسترش ارائه خدمات را از اهداف اصلی خود عنوان کرده بود، پس از پیگیری‌های مختلف در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب موافقت این وزارت و در نهایت مصوبه هیأت دولت برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی شد.

دکتر جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه متاسفانه امروزه بیماری‌های عروق کرنری قلب و تصلب شرایین از مهمترین و شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان و بالطبع در این منطقه است، گفت: تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، استرس و تغذیه نامناسب از جمله علل افزایش این بیماری است که باعث بروز مشکلات متعددی برای این بیماران و خانواده هایشان شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعزام ماهیانه حدود 10 تا 15 بیمار اورژانسی برای آنژیوگرافی و جراحی قلب باز به مشهد، بیماران زیادی نیز به صورت غیر اورژانسی برای انجام این اعمال جراحی به مشهد مراجعه می‌کنند.

دکتر باذلی اظهار داشت: هزینه های رفت و آمد و اسکان همراهان بیمار و اقامت در مشهد در ایام درمان و همچنین خطرات احتمالی ناشی از تاخیر در انجام عمل جراحی و آنژیوگرافی، از بزرگترین مشکلات بیمار و خانواده آنان است که امیدواریم با راه اندازی این بخش، از این مشکلات و هزینه های درمانی کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به اینکه در فاز اول برای راه‌اندازی این بخش پنجاه میلیارد ریال مصوب شده است، اظهار امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در نیمه دوم سال 98 باشیم.

دکتر باذلی،  با بیان اینکه با راه‌اندازی بخش جراحی قلب باز بیمارستان علامه بهلول، گناباد پنجمین شهر در شمال شرق کشور خواهد بود که از این مزیت درمانی بهره‌مند می‌شود، ابراز کرد: با توجه به اینکه بیمارستان علامه بهلول گنابادی یک برند درمانی در منطقه جنوب خراسان رضوی است، حدود یک میلیون نفر از مردم شهرهای اطراف گناباد می توانند از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.