رشت- رییس شورای شهرستان رشت با اشاره به فعالیت های شورای شهرستان رشت گفت : در یک سال اخیر تلاش شد با تکیه بر همه ظرفیت ها و همگرایی و تعامل با نخبگان و متخصصین دستاوردهای قابل توجه ای در کارنامه عملکرد شورا ثبت شود.

دستاوردهای شورای شهرستان نتیجه همگرایی و تعامل با نخبگان و متخصصین بومی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان و آیت الله پروایی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری  و فرماندار رشت و اعضای شورای اسلامی شهر رشت عصر ۳۱ تیر ماه در تالار گلستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم رییس شورای شهرستان رشت در این گردهمایی با تقدیر از همه مسئولین و مدیران دلسوز نظام در شهرستان رشت خدمت به مردم را بالاترین عبادات دانست.

حجت جذب با اشاره به فعالیت های شورای شهرستان رشت اظهار داشت : در یک سال اخیر تلاش شد با تکیه بر همه ظرفیت ها و همگرایی و تعامل با نخبگان و متخصصین دستاوردهای قابل توجه ای در کارنامه عملکرد شورا ثبت شود.

وی برگزاری نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت را با برگزاری کارگاههای تخصصی برای اولین بار در شهرستان رشت بی سابقه دانست و ازانعقاد تفاهم نامه با سازمان انتقال خون و نامگذاری یک روز برای هر روستا به عنوان روز اهدای خون، انعقاد تفاهم نامه جهت مشخص کردن سفیران گردشگری، تعیین و آموزش سفیران حوادث غیر مترقبه، تعیین سفیران هلال احمر با هدف آموزش روستاییان شهرستان رشت، تعیین سفیران جهادی جهت برگزاری اردوهای جهادی، گردآوری دو کتاب در حوزه شهدا ، ،تشکیل دبیرخانه دائمی با همکاری ادارات و نهادهای مختلف در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی، ایجاد کارگروههای مختلف در راستای توانمند سازی روستاها و بخش های شهرستان رشت ،ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری در راستای حمایت و آموزش ایده پردازی و برگزاری همایش های تخصصی در این حوزه با هدف ایجاد تعامل با ایده پردازان کشور به عنوان دستاوردهای شورای شهرستان رشت در سال اخیر نام برد.

رییس شورای شهرستان رشت با تاکید بر جایگاه تاثیرگذاری شوراها شهرستان بر معیشت و زندگی روزمره و حل مشکلات مردم افزود : رسیدن به افق ایران ۱۴۰۴ در کشور امکان پذیر نیست مگر اینکه مدیریت کلان کشور و به تبعیت از آن مدیریت کلان استان شوراها را به عنوان پیشگامان این راه به صورت جدی و در نقشی مؤثر لحاظ کنند.

شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی دارند

استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی و تأثیرگذار دارند گفت: ایده سازی، طراحی و برنامه‌ریزی در راستای خدمات مطلوب شهری و روستایی و نیز نظارت بر اجرای صحیح آن جزء وظایف اصلی شوراها است.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه شوراها در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی می‌توانند نقش آفرینی کنند اظهار داشت: شوراها اختیارهای خود را به صورت مستقیم از اراده ملت گرفته‌اند که فرصت خوبی برای خدمت‌رسانی به آنان است.

وی شوراها را امانت‌داران مردم دانست و افزود: مردم با انتخاب شوراها انتظار برطرف کردن مطالبات به حق خود را دارند و در این مسیر همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با آنان هستند.

وی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بستر اجرای مطالبات مردم در شهرها و روستاها عنوان و خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به هر میزان که در راستای اهداف مردم از این امانت به درستی استفاده کنند می‌توانند در جهت تحقق مطالبات مردم با موفقیت گام بردارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیار مؤثر است افزود: استان گیلان با دارا بودن موقعیت جغرافیایی مرزی و وجود بازار پرجمعیت در حاشیه دریای خزر وضعیت خاصی نسبت به استان‌های دیگر دارد که باید از این فرصت کمال بهره‌ را در ارتقاء وضعیت معیشتی مردم ببریم.

سالاری بر لزوم تعیین سیاست‌های کلان استان براساس واقعیت‌ها و آینده‌نگری تأکید کرد و گفت: پیشرفت استان گیلان در تمامی عرصه‌ها رسالت مشترک همه ما است و موظفیم در این مسیر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.