مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره شایعات پیرامون خداحافظی خود از این بنیاد و برنامه‌های جاری آن پاسخ داد.

پاسخ قزلی به شایعه تغییر مدیریت بنیاد شعر و ادبیات داستانی

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان پیرامون شایعه خروج خود از مدیریت این بنیاد بیان داشت: در طول مدت حضورم در بنیاد پیشنهادهای کاری زیادی  برای من وجود داشته کما اینکه برای تمام افراد اجرایی چنین پیشنهادهایی هست. واقعیت این است که ما در بنیاد شعر و ادبیات داستانی کارهای زیادی را شروع کردیم که بسیاری از آنها به نتایج خوبی رسیده و بسیاری نیز برای به نتیجه رسیدن هنوز نیاز به کار دارد. ترجیح من در این وضعیت این است که این کارها را به سرانجام و پایان برسانم. از این و البته مذاکرات کاری هم که گفتم در طول کار زیاد برایم پیش آمده که سعی کردم رسانه‌ای نشود اما اینبار موفق نشدم.

وی ادامه داد: به عنوان مدیرعامل بنیاد تا زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی ایشان صلاح بدانند به خدمتم ادامه خواهم داد. درباره شایعاتی نیز که درباره تغییر مدیریتی در بنیاد طرح شده لااقل من خبر ندارم. به نظرم بهتر است این دست سوالات را از مدیران بالا دستی بپرسید. تا جایی که من اطلاع دارم لطف آقایان صالحی و جوادی به بنده و بنیاد کماکان هست و ما به کارهایمان ادامه خواهیم داد.

قزلی همچنین درباره موضوع سفرهای خارجی در مجموعه بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز گفت: ما یک برنامه پیشنهادی برای سال جاری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده‌ایم که در این برنامه پیشنهادی درخواست‌هایی وجود دارد. منتهی این برنامه هنوز مصوب و ابلاغ نشده است. مثل سیبی که وقتی به بالا می‌اندازی هزار چرخ می‌خورد تا به زمین برگردد. برنامه‌های ما هم مانند همان سیب است منتهی هنوز به بالا هم انداخته نشده که بخواهد چرخی بخورد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره بودجه مصوب برای موضوع ساماندهی انجمن‌های ادبی در سال جاری نیز گفت: با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاون فرهنگی‌شان، کارگروه انجمن‌های ادبی به ریاست مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی شکل گرفت و بنیاد مسئول ساماندهی به انجمن‌ها شد. این وظیقه تازه که بر عهده بنیاد قرار داده شده است بدون شک نیازمند بودجه تازه‌ای نیز هست. پیشنهاد ما برای این مساله حدود سه میلیارد تومان برای سال جاری بود که مورد پذیرش وزیر محترم نیز قرار گرفت و در لایحه بودجه سال جاری وزارتخانه به هیات دولت و مجلس نیز رفت. در حال حاضر از چند و چون تصویب قانونی آن خبری ندارم ولی انتظار می‌رود که وقتی برنامه‌ای تازه برای یک نهاد تدارک دیده می‌شود بودجه لازم برای آن نیز مورد توجه و تصویب قرار بگیرد.

قزلی در بخش دیگری از این گفتگو درباره شهریه‌های دریافتی برای حضور در کارگاه‌های بنیاد نیز گفت: ما برای برگزاری دوره پیشرفته رمان مبلغ یک میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کنیم. توجه کنید که اولا این رقم بسیار کمتر از مبلغی است که برگزاری این دوره ۱۰ ماه برای ما هزینه بر می‌دارد و دیگر اینکه این رقم نوعی ضمانت است تا حاضران در دوره که پس از چند مرحله گزینش برای ضور در آن انتخاب شده‌اند، در طول دوره و به صورت منظم در آن شرکت داشته باشند. البته رقم فوق تنها برای دوره رمان است و دوره داستان کوتاه ما با هزینه‌ای به مراتب کمتر برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.