۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 611377

دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد که ماموران پلیس فرانسه، منزل شخصی الکساندر بِنال، محافظ شخصی رئیس‌جمهور فرانسه را که به تازگی انتشار ویدئویی از او به رسوایی دولت منجر شد، مورد حمله قرار دادند.

یورش پلیس فرانسه به منزل محافظ ماکرون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، یک روز قبل از این یورش، کاخ الیزه بنال را اخراج کرد.

روزنامه فرانسوی لوموند، هفته گذشته هویت این محافظ شخصی ماکرون را که در حال ضرب و شتم یکی از معترضان روز کارگر بود فاش کرد. او در حال کتک زدن این فرد معترض از کلاه پلیس استفاده کرده بود.
نقش محافظ شخصی ماکرون در حمله به این معترض به بزرگترین بحران سیاسی از زمان دستیابی ماکرون به ریاست جمهوری در سال گذشته میلادی تبدیل شده است.
دادستانی عمومی پاریس روز گذشته (جمعه) ضمن تایید خبر بازداشت محافظ شخصی ماکرون، اتهام وی را تخطی از وظایف محول شده و همکاری در دستکاری و پنهان سازی تصاویر سیستم نظارت ویدیویی اعلام کرد.
پیشتر دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرده بود که در پی انتشار فلم ضرب و شتم معترضان روز جهانی کارگر، پرونده ای در همین خصوص علیه دستیار ویژه ماکرون تهیه شده است.
بنال که در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه، مسئولیت تیم حفاظت از ماکرون را برعهده داشت، در زمان تشکیل کابینه به مقام دستیار ارشدی ارتقاء رتبه پیدا کرد.
اتحادیه‌های کارگری هر ساله در روز اول ماه می در فرانسه تظاهرات می‌کنند که اغلب به برخورد با پلیس منجر می‌شود.
این ویدئو که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، مردی را نشان می دهد که کلاه ایمنی پلیس را به سر دارد و به همراه یک پولیس دیگر مشغول کتک زدن یک تظاهرکننده است.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.