موسوی لارگانی گفت: تفحص از سیستم بانکداری، خودروسازان، مناطق آزاد، گمرک و حتی تامین اجتماعی که موارد تخلف در آن محرز شده بود، به جایی نرسیده است. بدان معنی که یا موارد تخلف به قوه قضاییه ارجاع نشده و یا اگر شده برخوردی با متخلفان صورت نگرفته و کار، خروجی خاصی نداشته است.

تحقیق و تفحصهای مجلس، خروجی نداشته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین و در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد ۵ ساله بانک مرکزی گفت: هم رئیس کل و هم مجموعه بانک مرکزی اگر از عملکرد خود اطمینان دارند باید از شفاف سازی به هر نوعی استقبال کنند.

ناصر موسوی لارگانی عمده ترین محورهای این تحقیق و تفحص را که روز گذشته، اعضای کمیسیون اقتصادی با آن موافقت کردند و احتمالا به زودی در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت، عملکرد بانکها و موسسات مالی و اعتباری، وضعیت ارز و صرافیها و نحوه عملکرن نظام بانکی در وصول مطالبات دانست.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای نتیجه تحقیق و تفحصها اهمیت قائل هستند، افزود: مجلس وظیفه دارد بر نحوه اجرای قوانین از سوی مدیران اجرایی نظارت کند و بانک مرکزی هم اگر تخلفی در عملکرد خود نمی بیند نباید از شفاف سازی نگران باشد. ما به عنوان مدافعان تحقیق و تفحص معتقدیم در ۵ سال گذشته مجوزهایی به برخی موسسات داده شده و یا در نظام ارزی کشور اختلالهایی وجود داشته است. چه این احتمالا ت رد شود و چه تایید باید برای مردم و نمایندگان مردم مشخص شود.

نائب رئیس پیشین کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید با توجه به بی اثر بودن تحقیق و تفصحهای پیش از این در حوزه­های مختلف و در عین حال هزینه بردار بودن این اقدام، چه ضمانت اجرایی برای گزارش حاصل از این تحقیق و تفحص از بانک مرکزی وجود دارد، گفت: تجربه من از حضور در سه دوره اخیر مجلس، نشان داده تفحص از سیستم بانکداری، خودروسازان، مناطق آزاد، گمرک و حتی تامین اجتماعی که موارد تخلف در آن محرز شده بود، به جایی نرسیده است. بدان معنی که یا موارد تخلف به قوه قضاییه ارجاع نشده و یا اگر شده برخوردی با متخلفان صورت نگرفته و کار، خروجی خاصی نداشته است اما ما همچنان به وظیفه قانونی خود عمل می کنیم و از دستگاههای ذیربط تقاضای همکاری داریم تا مردم به نتیجه اقدامات نظارتی مجلس امیدوار شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.