یک مقام مسئول گفت:هم اکنون قیمت برخی اقلام از جمله موز و آلبالو با افزایش و هندوانه و انگور با کاهش قیمت در بازار روبرو شده است.

قیمت میوه تا پایان تابستان ارزان نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین،اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزیتهران با بیان اینکه قیمت برخی اقلام به طور شناور در حال نوسان است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت برخی اقلام از جمله موز و آلبالوبا افزایش و هندوانه و انگور با کاهش قیمت در بازار روبه‌رو شده است.

وی افزود: با وجود آنکه همه ساله در فصل تابستان، قیمت محصولات باغی به سبب فراوانی تولید با روند کاهشی قیمت در بازار روبه‌رو بود، اما امسال به سبب کمبود عرضه ناشی از سرمازدگی بهاره با نوسانات چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است.

کارگر قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد را ۵ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو انگور رطبی ۳ تا ۷ هزار، انگور عسگری ۳ تا ۷ هزار، آلبالو تخم خارجی ۶ تا ۱۰ هزار، آلبالو رسمی۵ تا ۱۰هزار، آلو زرد ۲ تا ۷ هزار، آلو سانترا ۳ تا ۶ هزار، آلو سیاه ۲ تا ۵ هزار، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار، توت فرنگی ۶ تا ۱۶ هزار، زرد آلو ۷ تا ۱۳ هزار و سیب گلاب ۶ تا ۱۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت هر کیلو شلیل انجیری ۴ تا ۱۰ هزار، شلیل سفید ۴ تا ۱۳ هزار، شلیل شبرنگ ۳ تا ۸ هزار، هلو انجیری ۶ تا ۱۲ هزار، هلو زعفرانی ۵ تا ۹ هزار،گلابی ۸ تا ۲۰ هزار، موز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۲۰۰، گردو تازه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، طالبی شاه پسند یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار تومان است.

وی نرخ هر کیلو خیار رسمی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو بادمجان دلمه ای با نرخ ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه‌‎ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، بامیه ۳ تا ۷ هزار، پیاز زرد ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰، پیاز شیری ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰، سیب زمینی ۶۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰، سیر خشک ۲ تا ۹ هزار، غوره آبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و غوره عسگری ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر صیفی جات در میدان میوه و تره بار، بیان کرد: قیمت هر کیلو فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل شیرین شمال ۴ تا ۱۰ هزار، فلفل دلمه سبز یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰، فلفل دلمه رنگی ۲ تا ۷ هزار،کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار،کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار،کرفس یک هزار تا ۲ هزار،کلم بروکلی۵ تا ۹ هزار،گوجه زیتونی ۴ تا ۱۰ هزار،گوجه فرنگی نو یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو سبزی جور(پلو،آش،قورمه) ۷۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و سبزی خوردن یک هزار تا ۲ هزار تومان است.

کارگر در پایان قیمت میوه طی روزهای آتی در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت:  با توجه به شرایط کنونی عرضه تا پایان شهریور پیش بینی تنزل قیمت میوه را نداریم و انتظار می رود با اعمال مدیریت دقیق قیمت‌های کنونی در بازار حفظ شود.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.