قدس انلاین : رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به شایعات استعفای شهردار به منظور کاندیداتوری در انتخابات مجلس و تعیین سرپرست برای شهرداری مشهد، گفت: ما چنین موضوعاتی را نشنیده‌ایم و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

کاندیداتوری شهردار مشهد برای انتخابات مجلس
محمدرضا حیدری در پاسخ به ایسنا در حاشیه بیست‌ونهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، در واکنش به شایعات قصد قاسم تقی‌زاده خامسی برای استعفا از شهرداری مشهد به منظور شرکت در انتخابات مجلس و هم‌چنین انتخاب سرپرست شهرداری مشهد از سوی اعضای شورای شهر، اظهار کرد: ما چنین موضوعاتی را نشنیده‌ایم و این موضوع را تکذیب می‌کنم.
وی ادامه داد: هر زمان که یک اتفاق و یا یک پیگیری ویژه‌ای درباره شهر مشهد صورت می‌گیرد، همانند پیگیری اخیری که ایشان با رئیس‌جمهور  در خصوص بافت پیرامون حرم مطهر رضوی دنبال کردند، این شایعات مطرح می‌شود.
حیدری تصریح کرد: این موضوع تا این لحظه، نه از ایشان شنیدم و نه شورای شهر در این خصوص وارد بحث شده و نه سرپرستی در کار است و آقای شهردار دارد کار را با قوت ادامه می‌دهد.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقادات به فعالیت‌های مدیریت شهری در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: اگر به تبلیغات شهری نگاه کنید تنها نهادی که قوی در شهر کار می‌کند شهرداری است. این موضوع باید روشن شود که در حوزه مناسبت‌ها در شهر چه نهادی مسئول است. دستگاه‌های زیادی در شهر در حوزه‌های مختلفی وجود دارند که اعتبارات دولتی، بودجه و مأموریت دارند و تقریباً شهرداری جور همه را می‌کشد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: تلاش‌های بسیار زیادی توسط مدیریت شهری در این زمینه صوت گرفته، مانند برگزاری جشن‌های محلی، آذین‌بندی سطح شهر و... و ما معتقدیم که فراتر از مسئولیت خود در این حوزه کار می‌کنیم و خوب است بقیه حوزه‌ها نقش خود را ایفا کنند، لذا این نقدها منصفانه نیست.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص رد درخواست سازمان تبلیغات اسلامی برای در اختیار گرفتن بیلبوردهای شهری به منظور تبلیغات دهه کرامت توسط شهرداری، عنوان کرد: مدیریت بیلبوردها با شهرداری است و ما نمی‌توانیم بیلبوردها را در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار دهیم، اما آن‌ها می‌توانند محتوا و پیشنهادهای خود را با روابط عمومی یا معاونت فرهنگی شهرداری در میان بگذارند تا از آن‌ها استفاده شود.
حیدری در پاسخ به پرسشی در خصوص واگذاری برخی پروژه‌های شهری همچون پروژه 137 به صندوق ذخیره شهرداری با ترک تشریفات، بیان کرد: راجع به این موضوع اطلاع دقیقی ندارم و پیگیری می‌کنم، اما تا جایی که اطلاع دارم صندوق ذخیره شهرداری در این حوزه ورود پیدا نکرده است. با این وجود آیین‌نامه معاملات که مصوب هیات دولت بوده و مستند به آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به سایر شهرداری‌هاست، به ما اجازه می‌دهد در مجموعه‌هایی که وابسته به شهرداری است، هم‌چون سازمان همیاری شهرداری‌ها، ترک تشریفات کنیم.
وی افزود: با این وجود با مذاکراتی که با نهادهای نظارتی انجام داده‌ایم این‌گونه نهادها نیز باید مانند سایر شرکت‌ها در مناقصات شرکت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سرنوشت آتش‌نشانان ایستگاه‌های آتش‌نشانی خصوصی مشهد در صورت توقف طرح خصوصی‌سازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد، گفت: این موضوع به سیاست‌های اجرایی شهرداری برمی‌گردد که شهرداری بر اساس سقف مجوزی که دارد برای نیرو یز اساس سیاست های خود عمل کند و این موضوع به شورا ارتباطی ندارد. 
وی اضافه کرد: با این وجود اگر حقی از این افراد ضایع شود، شورای شهر ورود پیدا خواهد کرد، اما ضابطه این کار توسط شهرداری تعیین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.