ایلام- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به دنبال آمار سازی و ارائه آمارهای دستکاری شده نیستم و تمام اطلاعات و عملکرد این سازمان در وب سایت موجود است.

به دنبال آمار سازی نیستم/ سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی در ایلام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یاراله نصیری ظهر امروز دوشنبه در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه مخاطبین باید ما را نقد کرده و کمی و کاستی ها را گوشزد کنند، اظهارداشت: اعتقاد دارم باید به ریشه نقد توجه کرده و به اینکه چه کسی ما را نقد می کند نگاه نمی کنیم و نقد منصفانه ناشی از نقصان و کاستی های ماست.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ کالاهای اساسی دلیل اقتصادی ندارد و در کشور نه کاهش طلا و نه ارز داریم، افزود: بیشتر این گرانی بار روانی است که از سوی دشمنان و بدخواهان  بوجود آمده و تولید در کشور پابرجاست و برای مقابله با گرانی تیم نظارتی سازمان برای نظارت بر بازار تقویت شده و با گرانی بی مورد مقابله می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: در این جلسات تاکنون ۱۸۴ مصوبه داشته ایم که ۷۰ درصد آنها اجرایی شده و ۵  درصد مصوبات با مشکلات اجرایی مواجه شده و ۲۵ درصد آنها نیز در دست اجراست و در سال جاری از ۵۲ مصوبه، ۵۰ مصوبه به اجرا درآمده است.

یاراله نصیری بازگشایی دیگر مرزهای مشترک با کشور عراق را از علل کاهش صادرات از مرز مهران دانست و بیان داشت: در مرزهای جدید برای جذب تجار و فعالان اقتصادی، تخفیفات غیر متعارفی داده می شود که موجب کاهش فعالیت تجار و بازرگانان در مرز مهران شده و افزون بر این بخشی از کاهش صادرات ناشی از کاهش صادرات سیمان بوده که سالانه ۸۰۰ میلیون تن صادرات این محصول، بخش عمده ای از فعالیت تجار استان را در بر داشته که اکنون با کاهش تقاضای شدید سیمان، صادرات در مرز مهران کاهش چشمگیری داشته است.

وی از بهره برداری از سایت الفین و SRU پتروشیمی ایلام تا پایان سال جاری خبرداد و افزود: با بهره برداری از این دو واحد در پتروشیمی ایلام زمینه اشتغال ۳۸۰ نفر  فراهم خواهد شد، ضمن اینکه عملیات اجرایی واحد پروپیلن پتروشیمی ایلام نیز آغاز شده که نقش مهمی در توسعه پتروشیمی ایلام خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به واحدهای تولیدی استان، گفت: رکود در صنایع و واحدهای تولیدی بحث سیالی است و رکود و تعطیلی ۱۰ الی ۱۵ درصدی همواره وجود دارد و  در حال حاضر ۱۴۰ واحد تولیدی استان تعطیل شده و ۲۰ الی ۳۰ واحد هم نیمه تعطیل بوده و خوشبختانه در یک سال گذشته ۴۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشته اند.

یاراله نصیری با بیان اینکه سیمان ایلام در پرداخت های خود بی نظمی هایی داشته و این بی نظمی باعث انباشته شدن بدهی های این شرکت  شده است، اظهارداشت: واحدهای تولیدی نباید به خاطر عدم پرداخت بهای برق و گاز و یا دیرکرد اقساط تعطیل شوند و مدیران این واحدها بایستی در پرداخت ها دقت داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

وی رفع ریشه ای مشکلات تولید را نیازمند تصویب قوانین و مقررات دانست و ادامه داد: برای رفع مشکلات تولید در استان سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته به طوری که تا پایان زمان مدیریت قبلی تنها یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده بود که این رقم تا پایان سال گذشته به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و تا پایان سال جاری به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه تمام این سرمایه گذاری ها از سوی بخش خصوصی بوده است، گفت: در استان یک ریال سرمایه گذاری دولتی صورت نگرفته و افزون بر این سرمایه خارجی هم به استان وارد نشده و از این لحاظ جزو استانهایی هستیم که سرمایه گذاری خارجی در آن صفر است.

یاراله نصیری از بهره برداری ۱۳ طرح در سال جاری خبرداد و یادآور شد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان در حال اجرا بوده که زمینه اشتغال  ۸۱۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.