جوین_ فرماندار شهرستان جوین در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گزار ی گفت: شهرستان جوین برای نگهداری محصولات باغی، دامی و صیفی جات نیاز به احداث سردخانه دارد.

شهرستان جوین سردخانه ندارد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گزاران بخش خصوصی گفت: تسهیلات قابل توجهی به توسعه روستایی اختصاص یافته است و لازم است، دستگاههای اجرایی مرتبط نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.  حسین جمشیدی تاکید کرد: اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری موظفندنسبت به جذب سرمایه گزاران در امور تقریحات سالم، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تلاش کنند.  

وی تصریح کرد: در صورت جذب سرمایه گزاران از نقاط مختلف کشور وسطح استان خراسان شاهد اشتغال زایی در منطقه خواهیم بود و با این اقدام سطح بیکاری در شهرستان جوین کاهش چشمگیری خواهد داشت.  

جمشیدی در مورد عدم وجود بانک توسعه و تعاون گفت: برای تاسیس بانک توسعه و تعاون در شهرستان جوین پیگیری های زیادی انجام شده است، ولی به علت منع قانونی گسترش بانک ها در سطح کشور موفقیتی حاصل نشده است.  

وی تاکید کرد: شهرستان جوین برای نگهداری محصولات باغی، دامی و کشاورزی در سطح شهرستان نیاز به سرد خانه دارد، متاسفانه تا کنون ایجاد سردخانه محقق نشده است.  

فرماندار شهرستان جوین از سرمایه گزاران در خواست کرد: در مورد ایجاد سردخانه با تسهیلات قابل ملاحظه ای که بانکها پرداخت می نمایند، اقدام کنند.  

سخنگوی شورای شهرستان جوین در پایان جلسه به خبر نگار ما گفت: به علت عدم وجود سردخانه در سطح شهرستان جوین محصولات باغی و دامی وصیفی جات شهرستان جوین ازبین می رود یا این که دلالان از این موقعیت سوء استفاده کرده و دست رنج کشاورزان و دامداران را با قیمت ناچیز خریداری می کنند.  

مهدی زمانی فر تاکید کرد: کشاورز وباغدار چاره ای جزفروش محصول خود ندارد، چون بعضی از محصولات دامی، باغی و صیفی جات به خاطر نبودسردخانه ازبین می رود.  

وی اظهار داشت: شهرستان جوین موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گزاران داخلی و خارجی است، چون شهرستان جدیدالتاسیس وبکر است وزیر ساخت های مطمئنی برای سرمایه گزاری دارد.  

یک عضو دیگر شورای شهرستان جوین گفت: روزانه حدود ۱۰۰ تن شیر خام در شهرستان جوین تولید می شود، ولی نبود سردخانه تولید کنندگان شیر را ناگزیر به تحویل شیر تولیدی به دلالان با هر قیمتی که خریدار ارائه کند تسلیم می شوند.  

علی اصغر وکیلی خاطر نشان کرد: دامدار شیر تولیدی خود را در گذرگاههای تحویل شیرساعت ها در انتظار دلال منتظر می ماند، تا تحویل گیرنده شیر سر برسد.  

وی اضافه کرد: دلال پس از رسیدن به گذرگاه تحویل یک دستگاه سنجش فاسد نبودن شیر به همراه دارد، که اگر دراین هواهای گرم شیر فاسدشده باشد مصیبتی دیگر برای تولید کننده است.  

یکی از باغداران گفت: مشکلات باغداران هم در نگهداری محصلات باغی زیاد است ونبود سردخانه ضررهای جبران ناپذیری متوجه باغداران می کند.  

پیر حسین ملایجردی به خبر نگار ما گفت: نگهداری سردرختی و انگور یک زمان خاصی دارد، که اگر آن زمان سپری شود، میوه خاصیت خودرا ازدست داده وفاسد می شود.  

وی از مدیران دستگاههای اجرایی و سرمایه گزاران در خواست کرد: در مورد ایجاد سردخانه در سطح شهرستان جوین اقدام کرده، تا دست رنج ما ازبین نرود.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: تسهیلات مناسبی برای سرمایه گزاران متظور شده است، پس ازاین موقعیت حداکثر استفاده را بنمایند و در ایجاد سردخانه اقدام کنند.  

علیرضا هاشم آبادی خاطر نشان کرد: شهرستان جوین بستر مناسبی برای سرمایه گزاری در تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.