استرس‌های زندگی عصر مدرن به شدت سلامتی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است که نیازمند راه‌های درمانی برای کاهش این مشکلات هستیم.

اندام‌هایی که قربانی تنش‌های روزانه زندگی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،تصور کنید پشت چراغ قرمز توقف کرده اید حالا چراغ سبز شده و می‌خواهید حرکت کنید که ناگهان ماشینی با سرعت زیاد از سمت مخالف به طرف شما می‌آید؛ فوری ترمز می‌کنید و خوشبختانه تصادفی رخ نمی‌دهد، اما قلب شما به شدت می‌تپد، نفستان در سینه حبس شده است، خیلی محکم فرمان را در دست گرفته اید و آن را فشار می‌دهید، کاملاً عصبی هستید، چون ممکن بود تصادف رخ دهد.

هنگام وقوع تصادف و ترمز گرفتن با ماشین در صدم ثانیه برخی از حیاتی‌ترین اندام‌های بدن هم ترمز می‌گیرند.

برای بررسی اثرات استرس بر معده و دستگاه گوارش و راه درمان آن با علامه متخصص گوارش و کبد و عباسیان متخصص طب سنتی گفتگو کردیم.

استرس‌های روزانه روحتان را بیمار می‌کند

اضطراب در دنیای کنونی و جوامع مدرن امروزی گسترش بسیاری یافته و کمتر کسی است که در زندگی روزمره و کاری خود دچار این حالت نشود.

اندام‌هایی که قربانی تنش‌های روزانه زندگی می‌شود

علامه متخصص گوارش و کبد در خصوص عوارض اضطراب بر بدن گفت: استرس به طور کلی عوارض مختلفی همچون افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات کلیوی، سکته و اختلالات روان پزشکی را برای فرد به همراه دارد.

وی در خصوص روش کنترل این بیماری‌ها بیان کرد: برای کنترل استرس باید به یک روان شناس یا روان پزشک مجرب مراجعه کرد تا راه‌های درمانی مناسب تجویز شود.

علامه در ادامه گفت: زمانی که نمی‌توان محرک‌های بیرونی استرس زا را از بین برد و خود را با شرایط مطابقت داد.

سندرومی که دستگاه گوارشتان را تهدید می‌کند

متخصص گوارش و کبد در خصوص تاثیر استرس بر معده و دستگاه گوارش اظهار کرد: در این مورد نظرات موافق و مخالفی وجود دارد، اما موضوعی که مطرح می‌شود سندرم روده تحریک پذیر است که با درد در ناحیه فوقانی و وسط شکم، حالت پیچش شکمی، اجابت مزاج (مزاج به سمت یبوست یا اسهال می‌رود)، نفخ و سوءهاضمه همراه است.

وی در خصوص راهکارهای درمانی معده عصبی گفت: برای درمان در وهله اول باید استرس را کاهش داد که این کار با مراجعه به یک روان شناس یا روان پزشک محقق می‌شود؛ در وهله دوم مراجعه به پزشک متخصص و درمان دارویی کمک کننده خواهد بود چرا که مصرف دارو باعث کاهش ترشح اسید معده شده و علائم تحریک پذیر را کاهش می‌دهد.

اندام‌هایی که قربانی تنش‌های روزانه زندگی می‌شود

علامه در ادامه تاکید کرد: افرادی که دارای معده عصبی هستند باید از مصرف غذاهای نفاخ اجتناب کرده تا مزاج آن‌ها به سمت یبوست یا اسهال نرود.

درمان‌های سنتی ناجی سلامتی، در عصر مدرن

تنش‌های زندگی عصر مدرن ناخوشی‌ها و عوارض بسیاری را برای سلامت افراد جامعه به دنبال دارد که گاه برای درمان آن باید سراغی از طب سنتی بگیریم تا شاید راه چاره‌ای برای دردهای مزمن عصر مدرن پیدا کنیم؛ درمان‌هایی که انتظار داریم عوارضی کمتر از داروهای شیمیایی و مدرن امروزی داشته باشد.

اندام‌هایی که قربانی تنش‌های روزانه زندگی می‌شود

عباسیان متخصص طب سنتی در خصوص درمان استرس با روش سنتی گفت: افرادی که مزاج گرم و خشک یا سرد و خشک دارند بیشتر از دیگران دچار حالات روحی و روانی شدید می‌شوند، اما به کمک طب سنتی مزاج این افراد را متعادل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نوشیدنی‌های کمک کننده در هر ۲ قشر شربت سکنجبین است، ادامه داد: این شربت باید سه وعده در روز یعنی صبح‌ها به صورت ناشتا و در ۲ وعده‌ دیگر با فاصله از غذا مصرف شود تا اثر درمانی داشته باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: راه حل دوم برای درمان استرس اصلاح عادت غذایی است که بر این اساس نباید همراه غذا آب، دلستر، نوشابه و سالاد استفاده کنیم.

اندام‌هایی که قربانی تنش‌های روزانه زندگی می‌شود

وی در ادامه به افراد دچار مشکل از نظر بیماری‌های روحی و روانی توصیه کرد تا با استفاده از دمنوش‌های بابونه، بادرنجبین و اسطوخودوس نوشیدنی فوق العاده برای مقابله به مقابله با مشکلشان بپردازند.

طب سنتی بر این عقیده پابرجاست که غذای شما دوای شماست و با تغییر نوع غذاهای مصرفی و نحوه زندگی بخش عمده‌ای از مشکلات سلامتی برطرف می‌شود.

شاید بهترین راه برای درمان معده‌ عصبی در وهله‌ اول، کنترل و سرکوب استرس باشد که با مراجعه به روان شناس یا استفاده از دمنوش‌های گیاهی محقق می‌شود و در وهله‌ دوم که میزان استرس از حدی فراتر رود و قابل کنترل نباشد درمان دارویی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.