نماینده ویژه سازمان ملل در میانمار در خصوص وضعیت کنونی مسلمانان روهینگا، اظهار دشت: وضعیت پناهجویان بسیار سخت و پیچیده است و آنها خواستار بازگشت به سرمین خود هستند.

رنج بی‌پایان روهینگا و پاسخ سازمان ملل متحد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کریستین شرانر برگنر، نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار پس از بازدید از این کشور در نشست غیر علنی شورای امنیت در زمینه وضعیت اخیر این منطقه گرزارش داد و پس از آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدارهای دوستانه و سازنده ای با مقامات دولتی میانمار داشتیم، وضعیت آراکان بسیار پیچیده است و راه حل آن زمان‌بر خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: "در ماه سپتامبر مجدد به میانمار سفر خواهم کرد. پناهجویان آراکان خواستار بازگشت به سرمین خود هستند، اما ناسازگاری در این منطقه تنها با دولت نیست بلکه بین مسلمانان و اکثریت بودای آراکان است. آراکانی ها باید داوطلبانه و به شیوه ای کاملا امن و مطمئن و محترمانه بازگردند."

گفتنی است ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ آگوست سال گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به حدود ۷۰۰ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

منبع: آناتولی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.