استراتژیست سیاسی سابق رئیس جمهور آمریکا یک سازمان سیاسی مستقر در بروکسل را با هدف لطمه زدن و متلاشی کردن اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

رویترز: دستیار سابق ترامپ گروهی را برای متلاشی کردن اتحادیه اروپا ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، استیو بنون مشاور و دستیار سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک سازمان سیاسی را در بروکسل ایجاد کرده است تا به اتحادیه اروپا ضربه وارد کرده و در نهایت موجب فروپاشی این بلوک سیاسی و اقتصادی شود.

بر اساس این گزارش، استیو بنون و رحیم قسام دستیار سابق نایجل فاراژ رهبر ضد اتحادیه اروپای بریتانیایی در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که این سازمان موسوم به "جنبش" ایجاد شده و در حال فعالیت و استخدام نیروهای مورد نیاز است.

قسام در این باره گفت: این جنبش خانه و پناهگاه ما برای جنبش های پوپولیستی و ملی گرا در اروپا است. ما همه توجه خود را بر روی کمک به افراد و گروه هایی متمرکز می کنیم که نگران مسائلی مثل حاکمیت و اقتدار، کنترل مرزها ، فرصت های شغلی هستند.

وی در ادامه افزود: این سازمان یک بنیاد ساختاری با بودجه سالیانه بزرگ و مهم است و استخدام نیروهای مورد نظر خود را آغاز کرده است.

بنون در جریان سفر هفته گذشته خود به لندن با فاراژ و لوئیس الیوت از مشاوران نزدیک مارین لوپن سیاستمدار راستگرای افراطی فرانسوی دیدار و گفتگو کرده است.

قسام اظهار داشت: انتخابات پارلمانی سال آینده اروپا یک آزمون جدی برای اصلاح طلبان و مخالفان ایده اتحادیه اروپا خواهد بود. انتخابات پارلمانی اروپا قرار است ماه می سال آینده برگزار شود و بنون و قسام تاکید کرده اند که این جنبش جدید قصد دارد پوپولیست ها و ملی گراهای اروپایی را برای این انتخابات مهم سازماندهی کند.

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اروپا معمولا بسیار پایین است و بنون گفته است که این سازمان جدید امیدوار است بتواند با سازماندهی و بسیج گروه های ضد اتحادیه اروپا بتواند در روند فعالیت و کارکرد پارلمان و کمیسیون اروپا اختلال ایجاد نماید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.