قدس انلاین : قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وجه بی بدیل این جشنواره مردمی بودن آن است؛ یعنی دولت و نهادهای دولتی کمترین اثر را بر آن دارند. طبعا در حوزه دین هرچقدر فعالیت های مردمی جلوه بیشتری داشته باشد، توفیق بیشتری هم خواهد داشت. از همین زاویه استعدادیابی هم رخ می دهد.

وجه بی‌بدیل جشنواره امام رضا(ع) مردمی بودن آن است
حسین انتظامی عصر امروز در اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در برج سپید مشهد اظهار کرد: توسعه سالانه این جشنواره و استقبال از آن حتما با تاییدات خود امام بزرگوار همراه است. می توان گفت این جشنواره به تعبیری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است. این امر از جهت ساختار شبکه ای قابل تحلیل است؛ یعنی ماه ها در استان های مختلف فعالیت هایی صورت می گیرد و در یک شکل گسترده به اختتامیه می رسد. از نظر گستره زمانی نیز این جشنواره بسیار وسیع است. تنوع موضوعی هم در این جشنواره دیده می شود. 
وی ادامه داد: وجه بی بدیل این جشنواره مردمی بودن آن است؛ یعنی دولت و نهادهای دولتی کمترین اثر را بر آن دارند. طبعا در حوزه دین هرچقدر فعالیت های مردمی جلوه بیشتری داشته باشد، توفیق بیشتری هم خواهد داشت. از همین زاویه استعدادیابی هم رخ می دهد. معمولا در جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی حضور و رقابت بین چهره های حرفه ای است اما این جشنواره به جهت شکل مردمی آن، امکان استعدادیابی را برای توسعه فعالیت های فرهنگی فراهم می کند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این جشنواره نوعی نهادسازی فرهنگی را شکل می دهد، عنوان کرد: این جشنواره به واسطه ای اینکه می تواند زمینه فعالیت های فرهنگی در سایر کشورها را فراهم می کند، می تواند جنبه نهادسازی حتی در سطح بین المللی را هم داشته باشد. این رویداد فرهنگی عامل انسجام فرهنگی دستگاه های ذی ربط هم است. یکی از آسیب های به سامان ننشتن فعالیت های فرهنگی نبود انسجام بین دستگاه ها به ویژه در امر فرهنگی است.
انتظامی تصریح کرد: فرهنگ امری پاره بخشی نیست و جنبه وجوب کفایی ندارد. این جشنواره نمایی از این نگاه است که امیدواریم توسعه یابد. این جشنواره اگرچه به نام امام رضا(ع) است اما عملا توسعه آموزه های ائمه(ع) را نمایندگی می کند.
وی اضافه کرد: منهای سطح جشنواره ای، همه ما باید به سطح عمیق تر چنین رویدادهایی که جشنوراه بهانه آن است، توجه داشته باشیم. سبک زندگی مردم هر چقدر به سلوک ائمه(ع) نزدیک تر شود، راه نجات ماست. مسئولان نیز هرچقدر به سیره ائمه(ع) نزدیک تر شوند، این راه نجاتی برای مدیریت کشور خواهد بود. صبوری، رواداری، مدارا، گفت و گو و مداومت در مسیر حق و مقاومت در مسیر الهی از مواردی است که می توان از سیره ائمه(ع) بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.