قدس آنلاین، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: مشاوران املاک اجازه تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان را ندارند.

مشاوران املاک اجازه تنظیم قرارداد پیش فروش ندارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی مرادزاده افزود: مشاوران املاک فقط باید مذاکرات مقدماتی پیش فروش ساختمان را انجام دهند، نتایج را در فرمهای مخصوصی وارد کنند، به اتحادیه اطلاع دهند و طرفین معامله را برای تنظیم قرارداد پیش فروش به دفاتر اسناد رسمی هدایت کنند.

وی ادامه داد: بعد از نوشتن فرم و امضا کردن آن توسط طرفین معامله، مشاوران املاک دستمزد خود را در همین مقطع دریافت می کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: این فرمهای مخصوص ظرف یک یا دو هفته به کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی ارجاع می شود و خود آنها فرمها را بین سردفتران تقسیم می کنند.

وی گفت: در دفترخانه 'فرم مذاکرات مقدماتی' که توسط بنگاه معاملات املاک تنظیم شده ارائه می شود، دفترخانه این فرمها را ثبت می کند و قرارداد هشت صفحه ای پیش فروش را به طرفین می دهد.

مرادزاده افزود: مشاوران املاک نباید به هیچ عنوان در قراردادهای دستی و فرمهای قبلی چیزی بنویسند زیرا اگر در این قراردادهای دستی و فرمهای قبلی مطلبی تحریر شود بر اساس ماده 23 قانون پیش فروش ساختمانها پروانه کسب مشاوران املاک برای بار نخست تا یک‌ سال و برای بار دوم تا دو سال تعلیق می شود. تکرار این تخلف برای بار سوم نیز به ابطال پروانه کسب محکوم می انجامد.

وی گفت: فلسفه برقراری این تمهیدات این است که یک آپارتمان به چند نفر فروخته نشود زیرا سابقه داشته که برای یک آپارتمان 40 مالک پیدا شده است. اینگونه موارد خیلی دردسر ایجاد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.