گیلان- رییس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: سرچشمه‌ها و رودخانه‌های کوهستانی و بالادست منطقه شکار ممنوع دیلمان درفک، زیستگاه بسیار مناسبی برای قزل آلای خال قرمز است.

سرچشمه‌های منطقه شکار ممنوع درفک، زیستگاه مناسب قزل‌آلاهای خال قرمز

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، لطیف جواهردشتی، در جلسه محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: سرچشمه‌ها و رودخانه‌های کوهستانی و بالادست منطقه شکار ممنوع دیلمان درفک، زیستگاه بسیار مناسبی برای حمایت گونه‌های ارزشمند آبزیان از جمله قزل آلای خال قرمز است.

وی از کلیه همشهریان و مردم تقاضا کرد، نسبت به حفظ و حراست از حیات وحش و محیط زیست خود حساسیت داشته و از نابودی آنها پیشگیری کنند.

جواهردشتی ادامه‌ داد: مردم می‌توانند، در صورت برخورد با هرنوع تخلف زیست محیطی با شماره تماس ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

وی خاطرنشان‌ کرد: طی رسالت سازمانی و به منظور پیشگیری و کشف جرایم زیست محیطی، در گشت شبانه روزی یگان حفاظت این اداره در سرشاخه های رودخانه های کوهستانی منطقه شکار ممنوع دیلمان درفک با نام " دوآبان " به دو نفر صیاد در حال صید در رودخانه های حفاظت شده برخورد کردند که پس از تفهیم بزه ارتکابی ( صید در منطقه شکار ممنوع و عدم داشتن پروانه صید) ادوات صید متخلفین به همراه ماهیان صیدشده ضبط شد.

وی گفت: این متخلفان پس از دستگیری و تشکیل پرونده روانه مراجع قضایی شدند.

گفتنی است؛ قزل آلای خال قرمز در آب شیرین و رودخانه و دریاچه به تغذیه می‌پردازند و در فصل پاییز برای تخم‌ریزی عکس جریان آب را در پیش گرفته و به سمت سرچشمه‌های رودخانه رهسپار می‌شوند.

قزل‌آلا اصولا یک ماهی شکارچی و پراشتها است. این ماهی از خانوادهٔ آزادماهیان بوده و نسبت به تغییرات دما و مواد غذایی حساسیت خاصی از خود نشان می‌دهد و هنگامی که پناهگاه مناسبی برای خود دید به راحتی آنجا را از دست نمی‌دهد و از نوع رنگین کمان باهوش‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.