رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه قضائیه با کمک دستگاه‌های دیگر باید عاملان اصلی گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی و مالی را شناسایی و سریعا با آنها برخورد کنند و به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند نظام نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نیست.

قوه قضائیه با عاملان اصلی گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی برخورد و به مردم معرفی کند

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست مشترک هیات رئیسه و اعضای کمیسون های مجلس خبرگان رهبری درباره مسائل اقتصادی به بیان مطالبی پرداخت.

وی اظهار داشت: درباره مسائل اقتصادی که مسائل روز است و مشکلاتی ایجاد کرده است و همه با آن درگیر هستند و روزبه روز هم تشدید می شود مطالبی باید مطرح کنم.

وی افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم لذا همه باید با روحیه انقلابی در دفاع از سرمایه های کشورمان متحد و یکصدا یه مبارزه برخیزیم.

جنتی ادامه داد : امروز مشکل منابع نداریم بلکه مشکل مدیریت وجود دارد که باید مدیران پر تلاش انقلابی با انگیزه و جوان به میدان بیایند. اگر همه چیز درست شود ولی مشکل مدیران انقلابی و نیرومند حل نشود منایع ما قابل استفاده نیست و اگر هم بهره برداری شوند به نفع مردم نظام و انقلاب نخواهند بود.

دبیر شورای نگهبان همچنین یادآور شد: اگر هم این منابع بهره‌برداری شوند، به نفع نظام، مردم و انقلاب نخواهد بود. 

وی افزود: درآمدهای نفتی باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود نه صرف هزینه‌ها، که به ضرر مردم هستند.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت توجه به صادرات انرژی و فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی عنوان کرد: باید به صنایع اصلی مانند صنایع غذایی و دارویی و همچنین بنیه دفاعی توجه کرد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه بر شفافیت و درونزایی اقتصاد تأکید کرد و گفت: این مسئله می‌تواند کلید حل مشکلات اقتصادی باشد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه‌حل نهایی و اجرایی کردن آن عنوان کرد و گفت: باید به کشورهای منطقه و دوست توجه کرد و به کشورهای بدعهد باید بی‌اعتنا شد. 

جنتی در بخش دیگری از سخنانش به توجه به منابع داخلی کشور و سرمایه‌های داخلی و جوانان تأکید کرد و افزود: باید با متخلفان اقتصادی به ویژه در حوزه ارز و طلا برخورد جدی صورت گیرد. 

وی در ادامه توجه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم را یادآور شد و این نکته را امر ضروری مهم خواند و ضمن آن از مسئولان به ویژه قوه قضائیه در مبارزه با تخلفات اقتصادی تشکر کرد. 

دبیر شورای نگهبان همچنین از مردم به سبب تحمل سختی‌ها و مشقت‌های اقتصادی و فشار سنگین گرانی تشکر کرد.

جنتی همچنین به این نکته هم اشاره کرد که ما روز به روز با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه می‌شویم و مسئله ارز و طلا هم محور قرار گرفته شده است و امثال این مسائل هم کم نیست، ثبت سفارش‌های زیاد و همچنین وارد کردن خودروهای بسیار گران‌قیمت میلیاردی بدون نیاز به صورت فراوان اخیرا بسیار اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: مردم هم هر روز با گرانی‌های تازه مواجه هستند، گرانی‌هایی نظیر اجاره‌خانه‌ها، قیمت مسکن، مسائل معیشتی و خودرو، بنده واقعا نمی‌دانم باید چه کار کرد، بنابراین یک حرکت انقلابی لازم است برای اینکه این اوضاع و فساد اقتصادی تنظیم و مهار شود. 

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در این زمینه باید با قوت عمل کند و در این رابطه بازرس داشته باشند البته دستگاه‌های دیگر هم باید به قوه قضائیه کمک کنند و عاملان اصلی این گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی و مالی را شناسایی و سریعا با آنها برخورد کنند و ضمن آن برای آنها دادگاه تشکیل داده و به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند نظام نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نیست.

جنتی در ادامه مطلب فوق یادآور شد: مردم باید بدانند نظام با اینگونه متخلفین برخورد می‌کند، همان برخوردهای جدی اگر شروع و دادگاه‌های آنها تشکیل شود و در پی آن نتایج اعلام شود به مردم آرامش می‌دهد، اما در غیر این صورت مشکل پیدا می‌کنیم و امیدواریم قوه قضائیه اقدام به چنین کاری بکند. 

وی همچنین به مسائل فرهنگی هم گریزی زد و گفت: اگر فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد، همه اینها حل خواهد شد ولی اگر این اتفاق نیفتد، سایر موارد هم کارایی لازم را نخواهند داشت. 

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: عده‌ای در خارج و داخل به فکر این هستند که انقلاب به هر صورت بر اثر روحیه انقلابی، جهادی و اسلامی به وجود آمده است و پیروز شد، بنابراین اگر بخواهیم این نظام و حکومت را بشکنیم باید از راه فرهنگ و اسلام وارد شویم و به عقاید و ایمان مردم توجه و ورود کرد، لذا از راه‌های مختلف عملی و فکری ورود می‌کنند تا عقاید مردم را تحت تأثیر قرار دهند که در این زمینه هم باید توجه داشته باشیم که مسئولیت قانونی علما و روحانیون مسئولیت درجه اول است. 

جنتی همچنین تصریح کرد:‌ همانگونه که در اول پیروزی انقلاب اسلامی حضور علما، طلاب و روحانیون بود که پشت سر مقام معظم رهبری و امام حرکت کردند و آن روحیه انقلابی را در مردم به وجود آوردند، اکنون هم باید همین گونه باشد، نمی‌شود بدون روحانی انقلابی حائز شرایط، فرهنگ اسلامی را حاکم و حفظ کرد، لذا ما مسئولیت سنگین داریم و باید در این قضیه وارد میدان شویم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.