قدس آنلاین: میانگین بارندگی در خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون در تمام شهرستان های این استان به جز شهرستان فریمان کاهش دارد.

فریمان، تنها شهرستان خراسان رضوی که کاهش بارندگی ندارد

به گزارش صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی امروز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا  فریمان، تنها شهرستان خراسان رضوی که کاهش بارندگی نداردکنون 195 میلی متر باران در فریمان باریده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت افزایش یک درصدی دارد.
محسن عراقی زاده افزود: میانگین بارندگی در سایر شهرستان های استان خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به دوره آماری بلندمدت و سال گذشته منفی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در این میان شهرستان های تایباد و سبزوار به ترتیب با کاهش 61 و 58 درصدی بیشترین کاهش بارندگی را نسبت به دوره آماری بلندمدت داشته اند.
عراقی زاده افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 134 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری 35 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: در این مدت حدود 182 میلی متر باران در مشهد باریده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری 27 درصد و نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.
استان خراسان رضوی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک و میانگین بارندگی آن کمتر از کشور است به طوری که میانگین سالانه بارندگی در کشور حدود 250 میلی متر و در این استان کمتر از 210 میلی متر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.