رشت_ نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شبکه‌های بیگانه غربی عامل ترویج فرهنگ تجرد و تنها زندگی کردن در میان مردم است.

 رسانه‌های غربی به‌دنبال ترویج فرهنگ تجرد هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در اسلام و به ویژه مذهب تشییع تاکید ویژه‌ای بر ازدواج شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در دوران حاضر برخی افراد در تلاش هستند تا مسئله تجرد و تنها زندگی کردن را در میان مردم به ویژه بانوان ترویج کنند گفت: امروز دختران و پسرانی داریم که با سنین بالا ازدواج نکرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی شبکه‌های بیگانه غربی را عامل ترویج فرهنگ تجرد و تنها زندگی‌کردن در میان مردم دانست و عنوان داشت: یکی از دلایلی که این افراد مطرح می‌کنند این است که ازدواج و فرزندآوری مانع تقرب الهی می‌شود.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه برخی روحانیان مسیحی نیز در حال حاضر مسئله تجرد را ترویج می‌کنند خاطرنشان کرد: اخبار زشت و پلشتی از ارباب کلیساها به ما می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز برخی خانواده‌ها فرزندآوری را به تعویق می‌اندازند تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا به دلیل افزایش سن و بروز نارسایی‌های جسمی دیگر نتوانند فرزنددار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ازدواج و فرزندآوری را از جمله اموری دانست که امروز جهانیان بر لزوم انجام آن‌ها تاکید دارند و تصریح کرد: هیچ بنیانی مانند بنیان خانواده مستحکم نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند افرادی که نماز نمی‌خوانند و عبادت نمی‌کنند شرایط زندگی بهتری نسبت به مسلمانان دارند افزود: چنین سوالاتی نشان از عدم معرفت نسبت به معارف الهی است.

امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز عملیات و شکست مفتضحانه منافقان خاطرنشان کرد: خدای متعال در آن روز خائنان را به خفت و خواری کشاند و شاهد هستیم امروز در کشورهای بیگانه آواره هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان سالروز اقامه نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی را روزی پر برکت دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است.

وی ضمن تشریح جایگاه نماز جمعه از دیدگاه قرآن و ائمه ابراز داشت: مسلمانان در طول تاریخ از روز پنجشنبه خودشان را برای حضور در صفوف نماز جمعه آماده می‌کردند و این امر در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده است.

آیت‌الله فلاحتی نماز جمعه را بزرگترین یادگار امام خمینی(ره) و شهدا دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه مظهر وحدت و همبستگی ملت ایران و مسلمانان جهان است.

امام جمعه رشت نماز جمعه را محلی برای بصیرت‌افزایی در میان مسلمانان دانست و اظهار داشت: مردم ما همواره حضوری پرشور و گسترده در مراسم نماز جمعه داشتند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری گفت: شیخ فضل‌الله شهید استکبار بود زیرا دشمن قدرت فتاوای او را درک کرده بود و نمی‌خواست اجازه دهد تا یک میرزای شیرازی دیگر ایجاد شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.