​ایلام- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با افزایش گرما احتمال آلودگی مواد غذایی افزایش یافته و به همه شهروندان توصیه می کنیم از خرید مواد غذایی و نوشیدنی از فروشندگان دوره گرد پرهیز کنند.

شهروندان ایلام از فروشندگان دوره گرد خرید نکنید/ احتمال افزایش آلودگی مواد غذایی بعلت گرمای هوا

دکتر راضی ناصری فر روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه هر چند هوا بسیار گرم شده اما خوشبختانه بیماری های عفونی همه گیر در استان شیوع نداشته است، اظهارداشت: برخی دوره گردها انواع مواد غذایی را در شرایط غیربهداشتی عرضه می کنند و حتی نوشیدنی هایی که توسط این افراد عرضه می شود، بعلت عدم رعایت بهداشت، احتمال انتقال آلودگی و بیماری را دارند.

وی با اشاره به اینکه بهترین مایع برای تأمین آب بدن و رفع تشنگی تنها آب سالم و بهداشتی است، افزود: با توجه به گرمای هوا و برای کاهش اثرات منفی این وضعیت جوی به همگان توصیه می شود حتی اگر احساس تشنگی ندارند، مقداری آب نوشیده تا بدن افراد دچار تنش آبی نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بهترین نوشیدنی موجود را آب دانست و خاطرنشان ساخت: پس از آب افراد می توانند از آب لیموی طبیعی، خاک شیر و تخم شربتی بعنوان نوشیدنی های مفید و تأمین کننده آب بدن استفاده کنند.

راضی ناصری فر با اشاره به بازدید های مکرر از مراکز عرضه مواد غذایی و فرآورده های گوشتی، بیان کرد: همواره از این مراکز بازدید بعمل آمده و بار میکروبی آنها سنجیده می شود و در صورت عدم رعایت بهداشت و مشاهده فساد در مواد غذایی، با متخلفان از طریق قانونی برخورد می شود.

وی با توصیه به آحاد جامعه به رعایت بهداشت، یادآور شد: به همه مردم توصیه می شود در فصل گرم سال هنگام خروج از منزل و یا محل کار از کلاه و عینک آفتابی استفاده کرده و با استفاده از کرم های ضد آفتاب استاندارد پوست خود را در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کرده تا در آینده دچار بیماری های پوستی و سرطان پوست نشوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.