قدس آنلاین: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: کلیه افراد شاغل در صنایع دستی و هنر های سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان بیمه می شوند.

تمامی شاغلان حوزه صنایع دستی  و هنر های سنتی بیمه می شوند

به گزارش قدس آنلاین محمد مطیع افزود: به استناد تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و در راستای اجرای ماده ۲ آیین نامه اجرایی تفاهم نامه مذکور، جلسه ای با موضوع فوق در دفتر معاون صنایع دستی استان و با حضور رئیس صندوق برگزار گردید و مقرر شد که کلیه افراد شاغل در صنایع دستی  و هنر های سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان بیمه شوند.

وی افزود: متقاضیان می توانند با اخذ معرفی نامه از ادارات، با مراجعه به کارگزاری های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی  اقدام کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره افرادی که می توانند بیمه شوند، گفت: صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستا ها و شهر های زیر ۲۰ هزار نفر، دارندگان پروانه مشاغل خانگی در روستاها، دارندگان کارت شناسایی فعال (آن دسته از هنرمندانی که  پروانه تولید نداشته و با داشتن کارت شناسایی به فعالیت و تولید هنری می پردازند)   را شامل می شود.

وی ادامه داد: هم چنین صنعتگران صنایع دستی شاغل در شهر های بزرگ که تا کنون عضو هیچ صندوق بیمه ای نبوده اند و دارای مجوز تولید می باشند، صنعتگران صنایع دستی شاغل در شهر های بزرگ که بیمه آنان قطع شده و در حال حاضر از خدمات هیچ صندوق بیمه ای برخوردار نیستند  نیز می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.