۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 612083

زرده بر سرگردان توسط دوستدار محیط زیست نجات یافت.

نجات یک قلاده زرده در درگز

به گزارش قدس آنلاین ،  حسین اصلاحی افزود : یک قلاده زرده بر که بصورت سرگردان وارد بنگاهی در شهر درگز شده بود ، با اطلاع رسانی مالک بنگاه به محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست درگز و حضور بموقع ایشان ، زنده گیری و پس از حصول اطمینان از سلامت آن در زیستگاه طبیعی گونه رهاسازی شد .

اصلاحی در ادامه افزود : گونه های جانوری با شدت یافتن دمای هوا و کمبود آب در برخی زیستگاهها به حاشیه آبادیها و مانند این مورد گاها به داخل شهرها پناه می آورند که شهروندان عزیز برای حفظ تنوع زیستی منطقه در صورت مشاهده چنین مواردی ، موضوع را سریعا به مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز گزارش نمایند تا اقدام لازم صورت پذیرد .

اصلاحی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از این شهروند وظیفه شناس و مسئولیت پذیر گفت : زَرده‌بَر با نام علمی: Vormela peregusna یا پلنگ موش پستاندار کوچکی است از خانوادهٔ راسویان(Mustelidae) که  در زیستگاه‌های بیابانی، نیمه‌بیابانی، مناطق استپی، بوته‌زارها و خارستان‌ها زندگی می‌کند و از مناطق کوهستانی پرهیز می‌کنند و در مزارع کشاورزی هم دیده شده‌اند. بلحاظ حفاظتی نیز بدلیل کاهش جمعیت گونه در رده آسیب پذیر قرار گرفته که لزوم حفاظت از آن ضروری بنظر می رسد . زرده بر از جوندگان کوچک مثل جربیل و سنجاب درختی و پرندگان تغذیه می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.