۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 612131

نگاه زمانی، این برهه بهترین زمان برای مبارزه با سرطان فساد در کلیت نظام و اخراج فرصت طلبان و رانت خواران از بدنه حاکمیت است...

این روزها تمام دولتمردان ما، فارغ از آنکه چه مشی سیاسی دارند، در یک موضوع و موضع مشترک‌اند؛ ما در خط مقدم یک نبرد بزرگ اقتصادی قرار داریم... در سمت دیگر اخباری از دشمن اصلی ما در این نبرد نشر می‌شود که گویای درستی این مدعا و شدت آن است. بدیهی است عقل حکم می‌کند در چنین شرایطی همه مملکت امکاناتشان را برای مقاومت و پیروزی در چنین نبردی بسیج کنند. در جنگ‌های معمولی برای سربازان فراری از خطوط نبرد یا جاسوسان دشمن و یا افرادی که در جبهه یا پشت جبهه موجب آسیب شوند و در مسیر خیانت گام بردارند، احکام فوری و البته سخت و سنگینی صادر می‌شود.
باری همه چیز بیانگر آن است که دشمنان این سرزمین وارد جنگ اقتصادی گسترده و سهمگینی علیه دار و ندار این مردم شده‌اند. در چنین شرایطی باید محکم ایستاد و روزنه‌های نفوذ را بست. همه می‌دانیم آنچه حیات این ملت و آرمان‌هایش را تهدید می‌کند، نه اسرائیل و آمریکا که فساد داخلی است، ما آموخته‌ایم اگر به آرمان‌های این انقلاب پایبند و عامل باشیم، یورش‌هایی هولناک‌تر از جنگ اقتصادی امروز را نیز تاب می‌آوریم. دهه نخست انقلاب اسلامی، گواه این پیروزی‌هاست.
اما بعد؛ نمی‌توان از جنگ اقتصادی سخن گفت در همان حال جبهه‌های حساس این جنگ را به حال خود رها کرد. رئیس فراکسیون مبارزه با مفساد اقتصادی در مجلس گفته است «44 میلیارد دلار ارز داده شده اما کالایی وارد نشده است... در گمرکات‌ها بالای 60 میلیارد دلار کالا و اقلام و اجناس و خوراکی‌هاست که ترخیص، اما احتکار می‌شود و به بازار نمی‌رود!» اگر این اطلاعات درست است، چرا نظر به وضع موجود، شیوه‌های نظارت را تغییر نمی‌دهیم تا اینچنین گرفتار گروهی زالو صفت نشویم؟! در فضای مجازی کاملاً مشهود و آشکار کانال‌هایی فعالند که به طور محسوس درصدد تحریک مردم برای هجوم به بازارهای ارز و طلا فعالیت کرده و کاملاً حرفه‌ای سرگرم پمپاژ اخبار جعلی و دروغ برای رسیدن به هدف خویشند. چرا این‌ها رصد نمی‌شوند؟ احتکار و سودجویی حتی در سال‌های جنگ تحمیلی، احکام قضایی سنگینی داشت. چرا این روزها که اصولاً میدان نبرد، همین عرصه بازرگانی و توزیع کالا و ارز و امثالهم است، این قدر بی‌اعتناییم. تنگناها برای ما طی تاریخ، بسیاری از اوقات به جای معضل و مشکل، بدل به فرصت شده است. فرصت‌هایی که برعکس امید و خواست دشمنانمان، باعث ترقی و پیشرفت این ملت بوده و امروز هم می‌تواند این رویه تکرار شود. از نگاه زمانی، این برهه بهترین زمان برای مبارزه با سرطان فساد در کلیت نظام و اخراج فرصت طلبان و رانت خواران از بدنه حاکمیت است. شک نکنید به پشتوانه مردم ما قادر به مقاومت و پیروزی در هر نبردی هستیم و این پشتوانه استوارتر خواهد شد وقتی ملت پافشاری دستگاه‌های نظارتی و صداقت آن‌ها را در مبارزه با فساد شاهد باشند. وقتی مردم ببینند دانه درشت‌ها هم پایشان به دادگاه‌های مفاسد اقتصادی باز شده است... اگر جز این باشد و باز به شعار بسنده کنیم از این معرکه جان سالم به در نمی‌بریم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.