با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، شورای نگهبان تکلیف حدود ۱۷۰۰ بازنشسته‌ای که در مشاغل دولتی به کار مشغولند را روشن می‌کند.

جدایی محتمل گرشاسبی از ریاست پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین،این قانون هفته گذشته در جلسه علنی مجلس به تصویب رسیده و شمول آن به پست‌های مختلفی مثل سفرا، شهرداران، فرمانداران، مدیران کل و ... می‌رسد و تنها اعضای هیات دولت از آن مستثنی هستند اگرچه در قانون استثناهای دیگری نیز مثل جانبازی ۵۰ درصد یا دستور ویژه‌ی مقام معظم رهبری وجود دارد. این قانون در حال حاضر در شورای نگهبان در حال بررسی است و پیش بینی می‌شود در صورت تصویب حدود ۱۷۰۰ پست مدیریتی را از مدیران بازنشسته خالی کند. اما آیا این قانون به ورزش نیز کشیده خواهد شد؟ پاسخ مثبت است. در قانون جدید هر نهادی که به نحوی از انحا از بودجه دولتی استفاده می کند نباید از مدیران بازنشسته بهره ببرد.


در این شرایط حمیدرضا گرشاسبی در شرایطی که با بحران‌های متفاوتی در تیم خود مواجه است، احتمالا اکنون باید نگران قانونی باشد که حضورش روی صندلی مدیریت پرسپولیس را نشانه گرفته است.


حمیدرضا گرشاسبی، مدیر کنونی باشگاه پرسپولیس که کار خود را در این باشگاه از پست عضویت در هیات مدیره آغاز کرد، بعد از کناره گیری علی اکبر طاهری به عنوان سرپرست کارش را شروع کرد. او بعد از گام های موثری که در رفع مشکلات با باشگاه ریزه اسپور داشت، توانسته علیرغم محرومیت از نقل و انتقالات بار دیگر جام قهرمانی لیگ را به ویترین باشگاه اضافه کند و در فصل جاری نیز حضوری فعال در نقل و انتقالات داشته تا بتواند در نیم فصل دوم آنها را بار دیگر به موفقیت برساند. امیرحسین فتحی نیز با سابقه حضور در پست کمیته انضباطی و حضور مدیریتی در چند باشگاه و عضویت در هیات مدیره، اکنون با کناره گیری سیدرضا افتخاری تیمی نابسامان را تحویل گرفته که با وعده‌هایش به دنبال برآورده کردن انتظارات هواداران برای فصل جدید است.


فتحی اما در گفتگو با خبرنگار ما بازنشسته بودن خود را رد کرد و اعلام کرد از سوی شهرداری به وزارت ورزش مامور شده و از آنجا نیز در حال حاضر در استقلال حضور دارد.


هوشنگ نصیرزاده، عضو حقوقی سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا این قانون برای فدراسیون‌نشینان نیز با توجه به بازنشستگی مشکل ساز خواهد شد یا خیر گفت: فدراسیون‌ها موسسات عمومی غیر دولتی هستند. این قانون می‌گوید هر جا که تمام یا بخشی از هزینه‌ها را دولت بدهد این قانون باید اجرا شود. ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید تشکیلات (موسسات مالی غیر دولتی) باید بیش از ۵۰ درصد اعتبارات خود را شخصا تامین کنند.


وی در خصوص اینکه فدراسیون شامل این قانون نخواهد بود، اینگونه توضیحاتش را ارائه داد: در فدراسیون اما پولی که به آنها توسط دولت تعلق می‌گیرد هبه است و این برخلاف قانون است که برای قرار گرفتن در این شرایط باید یک مووسسه ردیف بودجه به آن تعلق می‌گرفت و از این حیث مشکلی برای فدراسیون وجود نخواهد داشت.


نصیرزاده در ادامه گفت: اگر فدراسیون فوتبال اساسنامه آن در دولت دوم احمدی نژاد تصویب شده باشد بنابراین یک مووسسه عمومی غیردولتی و معاف از این قانون است وگرنه شمول این قانون خواهد بود هر چند که از نظر فیفا فدراسیون فوتبال یک NGO کاملا مستقل است.


مدیرعامل کنونی باشگاه گسترش فولاد در خصوص وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران بازنشسته آن گفت: باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال طبق ماده ۴۵ قانون اساسی مصادره شده‌اند و جزو اموال عمومی به حساب می‌آیند و به همین دلیل در دولت ردیف بودجه دارند و قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در آن اجرا باید شود.


در این شرایط اما باز هم به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هنوز قطعیتی در خصوص تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود ندارد و آن نیز از بودجه دولتی بیشتر سود می‌برد، باید منتظر پاسخ مهدی تاج در این زمینه بود.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.