اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل از ثبت هفت موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

هفت موقوفه جدید در آران و بیدگل ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: ارزش وقف های جدید نزدیک به ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال برآورد می شود.

وی افزود: نخستین مورد ۲ باب اتاق ۸۰ مترمربعی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال می باشد که با نیت توسعه آستان مقدس امامزاده محسن (ع) از سوی ۲ خانواده وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل افزود: همچنین ثبت وقف ۳۸۰ مترمربع زمین مسکونی به ارزش ۵۷۰ میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن کوثر در نوش آباد از توابع این شهرستان دیگر وقف جدید این شهرستان است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اضافه کرد: ۲ فرد نیکوکار دیگر نیز در ماه مبارک رمضان و همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی به صورت جداگانه ۹۷ مترمربع زمین کشاورزی برای ساخت حسینیه امام جعفر صادق (ع) با ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و ۴۲ مترمربع زمین مسکونی را برای توسعه امامزاده یحیی (ع) به ارزش ۶۰ میلیون ریال وقف کردند.

وی در ادامه از ثبت ۳۰۰ مترمربع زمین مسکونی با ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و توسعه حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) ابوزیدآباد خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه با بیان اینکه استفاده از موقوفه دین شرعی برای افراد دارد، از مستاجران موقوفات خواست تا در ادای حق موقوفه ها کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰۰ موقوفه، سه هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفه و ۴۰ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.