قدس آنلاین: فرماندار تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 360 هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در مرز دوغارون شهرستان تایباد کشف و ضبط شد. که این رقم پارسال 225 هزار لیتر بود.

قاچاق سوخت در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی راد روز یکشنبه در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: همچنین ظرف چهار ماه نخست امسال 40 میلیون لیتر سوخت از قرار هر لیتر 20 هزار ریال از طریف مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان صادر شده است.

فرماندار تایباد افزود: این میزان عرضه سوخت از طریق منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی، فروش مرزنشینان و جایگاههای کنترل مرزی و عرضه به سمت کشور افغانستان بارگیری شده است.

وی به برنامه ریزی برای عرضه سوخت با قیمت مصوب و بین المللی به کامیونهای عبوری، ایرانی و افغانستانی در این منطقه اشاره و بیان کرد: واریز سود فروش سوخت به حساب سرپرستان مرزنشینان شهرستانهای تایباد، تربت جام و خواف یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بوده که توانسته نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های مرزنشین و مهاجرت معکوس به روستاها داشته باشد.

او انواع مصاح ساختمانی، میوه و تره بار و مواد غذایی را از عمده ترین کالاهای صادراتی به افغانستان ذکر و بیان کرد: گمرک دوغارون با بیش از یک قرن سابقه فعالیت هم اکنون روزانه محل ورود و خروج 800 دستگاه تریلی ترانزیت است.

فرماندار تایباد گفت: گمرک مرزی دوغارون یک سوم نیازهای بازارهای افغانستان را تامین می کند و 50 درصد صادرات خراسان رضوی از طریق این مرز صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.