قدس آنلاین: 'همایش ملی چالشهای آب در شرق کشور، نقش مردم و تدابیر حاکمیت' که دیروز در مشهد آغاز شده بود عصر یکشنبه با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

همایش ملی چالشهای آب با صدور بیانیه پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، این همایش با حضور وزیر نیرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران، فرمانداران و مدیران استانهای خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان، استادان دانشگاه، کارشناسان حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست به میزبانی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد.

بیانیه پایانی همایش در مراسم پایانی آن در قالب ۱۲ بند توسط دبیر همایش قرائت شد و پس از آن مورد تصویب مسئولان ارشد شرکت کننده رسید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تبعات خشکسالیهای اخیر در محور شرق کشور منجر به پدیده مهاجرت و حاشیه نشینی شده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را موجب گردیده است. اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اقلیمی سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی که از این پس با عنوان محور شرق کشور نامیده می شود، ایجاب می کند مدیریت و برنامه ریزی کلان منابع آب این سه استان با نگاهی نظام مند، یکپارچه و منسجم در افق بلندمدت مورد توجه و آینده پژوهی قرار گیرد. سهم اعتبارات بخش آب و فاضلاب در محور شرق کشور در پیوست قانون بودجه در سالهای اخیر دچار عقب ماندگی جدی است و هیچ تناسبی با وضعیت موجود این استانها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.